Bosch Condens 7000İ W Hata Kodları
Makalemizde açıklanan bilgiler Bosch Condens 7000İ W model GC7000İw 24/28 C / GC7000iW 30/35 C serili kombiler için geçerli arıza kodları ve çözüm bilgileridir.
- OY/A1 Arızası Tesisat basınç arızasıdır.
- Çözüm Tesisat basıncı 0-1 bar arasında olduğu zaman bu sorun yaşanır. Basıncı yükseltmek gerekir. Bunun için de kombi altında monteli durumda olan doldurma musluğunu sola çevirmeniz gerekir. Kombiden su sesi duyarsınız. Basınç değerini takip edin. 1,2 bara geldiğinde ekrandan hata kodu silinecektir. İşlemi bu şekilde sonlandırabilir yani doldurma musluğunu sağa çevirip kapatabilirsiniz.
- 9U Arızası Kod anahtarı algılanmıyor.
- Çözüm Elektronik sistemde veya kablo bağlantılarında sorun olabilir. Servis yardımı almalısınız.
- A8 Arızası BUS iletişiminde kopma veya kesinti.
- Çözüm Kombiyle birlikte oda termostatı da kullanılıyorsa eğer bağlantılar ve kablolar kontrol edilmelidir. Kablo bağlantılarında sorun görülmezse eğer bu bir kart arızası olabilir. Kontrol ve müdahale için servis yardımı almalısınız.
- C1/C7 Arızası Fan sorunu.
- Çözüm Bu sorun yaşandığında cihaz çalışmaz ve devre dışı kalır. Condens 7000İ W kombi C1 arızası çözümü için linki tıklayabilirsiniz.
- D3/D5/F0 Arızası Dahili sorun.
- Çözüm Dahili sorunlarda cihaza hiçbir müdahalede bulunmadan servis yardımı almanız gerekir.
- E2 Arızası Gidiş suyu ntc sensör arızası.
- Çözüm Bu arıza durumunda kalorifer gidiş suyu sensöründe, sensör bağlantı kablolarında veya elektronik kartta sorun olabilir. Teşhis ve çözüm için servis yardımı almalısınız.
- E9 Arızası Düşük basınç durumu veya limit termostat devrede.
- Çözüm Arıza durumunda baştan sona yapılması gereken işlemleri merak ediyorsanız Condens 7000İ W E9 hatası çözümü linkini tıklayabilirsiniz.
- EA Arızası Alev algılanmıyor (ateşleme başarısızlığı).
- Çözüm Dairenizdeki gazı kontrol edin ve gaz kesintisi olmadığından emin olun. Gaz vanaları açıksa ve kombiye de gaz geldiğinden eminseniz, kombiyi birkaç defa arka arkaya resetleyin. Sorunda düzelme olmazsa direk servis yardımı almalısınız. Bu sorun; anakart, gaz valfi, iyon-ateşleme elektrotu arızasına bağlı olabilir. Teşhisin ve çözümün yerinde yapılması gerekir. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.
- FA Arızası Gaz kesilmesine rağmen alev algılanıyor.
- Çözüm Gaz kesildiği zaman normalde brülörde alevin de kesilmesi gerekir. Ancak alev kesilmez ve algılanmaya devam ederse bu sorun yaşanır. Bu sorun iyon elektrotu veya karta bağlı olabilir. Yine de tabi net teşhis ve çözüm için servis yardımı almalısınız.
- H11 Arızası Boyler sıcaklık sensörü arızası.
- Çözüm Boyler sıcaklık sensörü tanınmadığı zaman bu sorun yaşanır. Bu durumda genel olarak boyler sensöründe, bağlantı kablolarında veya kartta sorun olabilir. Yine de net teşhis ve çözüm için servis yardımı almanız gerekir.
Sıcak su ısıtmıyor. Kombinin basıncına baktım 1.2 gibi. Basıncı alttaki su vanasını açarak
2 ye yakın bir yere kadar suyu açtım. Sorunu. çözülmedi. Biraz ısınıyor su, tekrar soğuyor böyle devam ediyor. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Merhabalar Ömer Bey,
Sıcak su hatalarında ntc, tribün, akış şalteri, plaka eşanjör, fan, elektronik kart, üç yollu vana, diyafram, çift eşanjörlü kombilerde pompa gibi birçok parçada sorun olabilir.Bu yüzden arızanın net teşhis edilmesi için sorunun yerinde görülmesi gerekir.İletişim sayfamızdan çağrı merkezimize ulaşarak, kaydınızı bırakabilir uzman teknik servis ekiplerimizden yardım alabilirsiniz.
Özür dilerim hata kodu düşündüğüm uyarı(5)
Diye sormuştum oysa o belirttiğim (5) değil (S) imiş düeltmek için aradım.
Merhaba Ömer Bey… Estağfurullah. Belirttiğiniz kod S, 5 benzer şekildedir o yüzden bizim de dalgınlığımıza gelmiş sanırım kusura bakmayın. Bu uyarı bir arıza-hata kodu değildir. Kombideki kondens suyu sifonunu doldurmak adına kombi ortalama 15 dakika kadar en düşük ısıtma gücünde kalmaktadır. Bu aşamada ekrana S veya 5 olarak gösterebileceğimiz bu kod yansıyabilmektedir. Kısacası cihaz yoğuşmalı olduğu için yoğuşma sifonu dolduğu zaman ekrana yansır diyebiliriz.
Ekranda kısa süre (5) yanıp söndü
Merhaba Ömer Bey… 5 bir arıza kodu değildir. Ancak yine de cihazı takipte kalarak farklı kodlar verip vermediğine ve bu aşamada cihazda bir sorun olup olmadığına bakın. Cihazın çalışmasını etkiliyorsa kullanım kılavuzunda yer almayan harici bir problem olabilir.