ÜCRETSİZ KOMBİ BAKIMI KAZANMAK İSTER MİSİNİZ ? DETAYLAR »
444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Termoteknik Termo Stel Arıza Kodları



slogan
down

Canlı Destek
Bağlan

Arızanı Çöz
Çözüme Git

Pratik Bilgiler
Hayatınızı Kolaylaştırın

Paylaş:

Termoteknik Termo Stel Hata Kodları

Önemli Bilgi: Makalemizde açıkladığımız bilgiler Termoteknik Termo Stel Arıza Kodları ile alakalı bilgilerdir. Arıza kodlarının açıklamalarıyla birlikte çözüm bilgisini sayfamızda bulabilirsiniz.

Termoteknik Termo Stel model kombi ekranında bir kilitleme kodları bir de bloklama kodları yer almaktadır. Kilitleme kodlarında “R” düğmesi üzerindeki kırmızı LED de yanar. Bu durumda “R” düğmesine basılmalıdır. Resetleme düğmesi kontrolün kilidini açacaktır. Bloklama kodlarında arıza giderildiğinde cihaz devreye girecektir. Bu durumda arıza durumuna bağlı servis müdahalesi ya da kullanıcı işlemi gerekmektedir.

Termoteknik Termo Stel Arıza Kodları

KİLİTLEME KODLARI

  1. F1 Arıza Kodu Aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda önce kombideki su basıncını kontrol ederek 1 ile 2 bar arasında olduğundan emin olun. 1 bar altındaysa kombiye su basın. Kalorifer vanalarına bakarak açık olduğundan emin olun. En az 3 kalorifer vanası mutlaka açık durumda olsun. Sonra kombi panelindeki “R” düğmesine basarak cihazı resetleyin. Arıza devam ediyorsa servis çağırmalısınız.
  1. F4 Arıza Kodu İyonizasyon sorunu.
  • Çözüm Öncelikle gaz kontrolü yapmalısınız. Konut içinde gaz kesintisi olmadığından emin olmalısınız. Kombiye gaz geliyorsa eğer “R” düğmesine basarak kombiye reset atmalısınız. Arıza devam ederse bu işlemi birkaç kez daha tekrar edebilirsiniz. Arıza durumunda yine bir değişiklik olmuyorsa; anakart, elektrotlar veya gaz grubu arızalı olabileceğinden servis çağırmalısınız.
  1. F9 Arıza Kodu Parametreler programlanmış.
  • Çözüm Cihazın parametre ayarlarına geçmiş olabilirsiniz. Önce “R” düğmesine basarak kombiye reset atın. Düzelme olmazsa servis çağırmanız gerekir.
  1. FF Arıza Kodu Donanım/topraklama/işlemci sorunu.
  • Çözüm Servis öncesi “R” düğmesine basarak kombinizi resetleyin. Resetleme işlemi bir sonuç getirmiyorsa kombi bağlantılarında veya elektronik kartında sorun olabilme ihtimali yüksektir. Net arıza tespiti yapılması ve arızanın giderilmesi adına servis çağırmalısınız.

BLOKLAMA KODLARI

  1. F0 Arıza Kodu Düşük basınç ikazı.
  • Çözüm Tesisat su basıncının 1 bar altına düştüğünü 0 değerine yakın olduğunu belirtir. Kombi altında monteli olan doldurma vanası ile kombi basıncını yükseltmeli ve basıncı 1 ile 2 bar arasına getirmelisiniz. İşlemden sonra doldurma musluğunu kapatarak iyice sıkın. İşlemi yapamazsanız, işlem sonrası arızada düzelme olmazsa veya işlemi çok sık yapmak durumunda kalıyorsanız servis çağırmanız gerekir.
  1. F2 Arıza Kodu Kullanım suyu sensör arızası.
  • Çözüm Kombide sıcak su sensörünün arızalı olabileceğini, kablolarında açık ya da kısa devre olabileceğini belirtir. Arızanın tespit edilerek onarılması için servis çağırmalı, servis öncesi herhangi bir işlem yapmamalısınız.
  1. F3 Arıza Kodu Kalorifer gidiş-dönüş suyu sensör arızası.
  • Çözüm Kalorifer gidiş veya dönüş suyu sensörünün arızalı olabileceğini, sensör kablolarında açık ya da kısa devre olabileceğini belirten arıza kodudur. Hiçbir işlem yapmadan direk servis çağırmanız gerekir.
  1. F5 Arıza Kodu Baca sıcaklık sensörü kısa devre ya da açık devre sorunu.
  • Çözüm Baca sıcaklık sensöründe ya da sensör bağlantılarında sorun olabileceğini belirten uyarı kodudur. Arızanın teşhis edilerek onarılması için servis yardımı almanız gerekir.
  1. F6 Arıza Kodu Dış hava sensörü kısa devre ya da açık devre sorunu.
  • Çözüm Her kombide olmasa da bazı kombilerde dış ortam sıcaklığına göre kombiyi çalıştırmakta olan dış hava sensörü bulunmaktadır. Kombinizde dış hava sensörü varsa eğer arızalı olabilir ya da bağlantısında sorun olabilir. Kombinizde dış hava sensörü yoksa bu durumda elektrik aksağında sorun olabilir. Her iki durumda da servis yardımı almalısınız.
  1. F8 Arıza Kodu Fan hız aralığı dışına çıkmış.
  • Çözüm Fan hızının olması gerekenden yüksek olduğunu belirtir. Bu durumda sadece fan değil anakart gibi parçalarda da sorun olabilir. Arızanın tespit edilerek çözümlenmesi için servis çağırmanız gerekir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.