Kombinin Çalışma Prensibi

Kombi Nedir?

Şebekeden aldığı gaz, elektrik ve su ile çalışan, bir yere monte edilerek kullanılan, ısınma ve sıcak su ihtiyaçlarına yanıt veren cihazdır.

Kombi Yaz Konumunda Nasıl Çalışır?

Sıcak su musluğu açıldığı zaman su akış sensörü anakarta sıcak su talebi olduğunu belirtir. Anakart da bu durumda üç yollu vanaya voltaj göndererek sıcak su konumuna geçer. Sonrasında pompaya voltaj gönderir ve çalışmasına yardımcı olur. sensörler aracılığı ile içindeki sıcaklık istenenden düşük durumda ise fana voltaj gönderir ve çalışmasına yardımcı olur. prosestattan almış olduğu sinyal ile atık gaz sisteminde bir problem olmadığını anladığında gaz valfine voltaj gönderir ve gaz yollarının açılmasına yardımcı olur. Ateşleme elektrotlarına voltaj göndererek yanmayı sağlar. İyonizasyon elektrodundan almış olduğu sinyal ile yanmanın düzgün olup olmadığını anlar ve çalışmaya devam eder.

Kombi Kış Konumunda Nasıl Çalışır?

Kombi öncelikle 0-1 anahtarı ile açılır. Sonrasında kalorifer ayar düğmesi tüketici tarafından istenen ayara getirilir. Yaklaşık 20 saniye sonra pompa devreye girer ve çalışmaya başlar. Gidiş ce dönüş sensörlerinin arasındaki ısı farkını ölçer. İstenen derecenin altında ise anakart fanın çalışmasını sağar. Fan hava basıncı ile prosestatın kontaklarını kapatır ve prosestat çalıştığını aynı zamanda atık gaz sisteminde sorun olmadığını elektronik karta bildirir. Daha sonra kart; gaz grubuna voltaj gönderir ve gaz yollarının açılmasını sağlar. Ateşleme elektrodu ateşlemeyi başlatır. Brülörde alevin olduğu iyonizasyon elektrodu tarafından hissedilir. Sağlıklı yanma olduğu iyonizasyon elektrodu tarafından elektronik karta bildirilir. Kombi yaklaşık 2 dakika kadar en düşük seviyede yanar. Sonrasında ayarlanan kısmi değerde çalışmaya başlar.

Kombi Hangi Parçalardan Oluşur?

Elektronik kart (anakart), pompa (devirdaim-sirkülasyon), fan, üç yollu vana, genleşme tankı, ana eşanjör, plaka eşanjör, prosestat, su akış şalteri, tribün, ntc, iyonizasyon elektrodu, ateşleme elektrodu, gaz valfi, emniyet ventili, düğmeler, doldurma musluğu, basınç sondası, by pass, diyafram (membran-conta), baca sensörü,  gibi parçalardan oluşur.

Kombi Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

  • Merkezi sistemlerin tersine her dairede kullanıcılar ısı ayarlarını kendileri belirler. Isı kontrolleri kullanıcı tarafından yapılır.
  • Kullanıcı istediği odayı ısıtmakta özgürdür. İstemediği odaları ısıtmak zorunda değildir.
  • Otomatik kontrol kolaylığı sağlar.
  • Apartmanda faturaları dağıtmak ya da para toplamak gibi dertler olmaz. Her konuda ayrı fatura gelir.
  • Isınmanın yanı sıra musluklardan sıcak su da elde edilmesine yardımcı olur.
  • Duvara monte edilir ve bu sebeple de konut içinde fazla yer kaplamaz.
  • Dairede kullanıcı ne yakarsa ona göre fatura öder.
  • Sirkülasyon sağlama görevindeki pompa ve kapalı genleşme tankı kombi üzerindedir. Bu sebeple de bu parçalara yapılacak müdahalede ekstra bir işçilik gerekmez.
  • Gaz yakıtlı olduğu için yakıtı depolama gibi bir derdi yoktur.
  • Kullanılan yakıt temizdir. Ve bu sebeple de atığı bulunmamaktadır.
  • Bakımı düzenli şekilde uzmanına yaptırıldığı sürece daha az sorun yaşattırır, beklentiye ısınma ve sıcak su alımında daha iyi yanıt sunar.

Bu özellikleri gereği de hemen hemen her konutta bir kombi cihazına rast gelebilmekteyiz. Kombi kullanımının yoğun olduğu ülkemizde kullanıcılarımıza iyi randıman alabilme konusundaki önerilerimiz; kombilerinin bakımlarını düzenli olarak yılda bir kez yaptırmaları, kombileri ile ilgilenmeleri, en ufak arızasını bile önemsemeleri ve bunun için işin uzmanından yardım almalarıdır.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (8 Yorum)

  1. Mehmet Yaman dedi ki:

    Aristo’n kombiyi sadece sıcak su ayarında kullandığım zaman sıcak su vermiyor petekler açıkken iyiydi petekler (yerden ısıtma) kapanınca sıcak su alamıyorum kombiyi temizlettim gene sıcak su alamıyorum

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhabalar Mehmet Bey,
      Sıcak su ntc, tribün, akış şalteri, plaka eşanjör, fan, elektronik kart, üç yollu vana, diyafram, çift eşanjörlü kombilerde pompa gibi birçok parçada sorun olabilir. Arızanın net teşhis edilebilmesi için sorunun yerinde görülmesi gerekir. İletişim sayfamızdan çağrı merkezimize ulaşarak kaydınızı bırakabilir, uzman teknik servis ekiplerimizden yardım alabilirsiniz.

  2. fatih karacan dedi ki:

    Merhaba bacalı kombiler hakkında bilgi verdiğiniz sayfada; “Bazı modellerinde ise bu işlemi içerisinde bulunan fan yapmaktadır.” yazıyor. Ben bu fan tür ve model hakkında bilgi rica ediyorum.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Fatih Bey… Bacalı kombilerde fan yoktur. Fan hermetik ve yoğuşmalı kombilerde bulunur. Bacalı kombiler çalışmak için gereken havayı ortamdan alır, atık gazı baca ile bağlı bulunduğu bina bacasından dışarı gönderir. Hangi makalemizde yazıyor dediğiniz? Biz araştırdık bulamadık. Link verebilme seçeneğiniz varsa kontrol edelim.

  3. Rasim Karataş dedi ki:

    Kombi yaz konumunda çalışırken bar 1.5 iken , 3 bara çıkıyor.stop edince bar 1.5 bara dusmuyor.kendiliginden yukselip 2.5 oluyor.bunun sebebi ne olabilir.kış konumunda sorun yok.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Rasim Bey… Basıncın yükselmesi 3 sebebe bağlıdır. Daha doğrusu bu soruna 3 parça sebep olur. Eşanjör, genleşme tankı ve doldurma musluğu… Bize kalırsa genleşme tankının havası eksik olabilir ya da tank delik olabilir. Yine de tabi sorunu yerinde incelemeden net bilgi vermemiz çok zor.

  4. Rasim Karataş dedi ki:

    Merhabs.kombi su basıncı 1.5 bar ayarlıyorum.kombi calismaya basladiginda su basıncı 1.5 bar,kombi devreden cikinca su basıncı 1 bara düşüyor.bunun sebebi ne olabilir.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Rasim Bey… Genleşme tankının havası eksilmiş olabilir. Cihaza bakım gerekebilir. Yine de tabi net teşhis için sorunu yerinde görmemiz gerekiyor. Belki de manometre bozuk olabilir veya bir aksaklık olabilir.

Petek Yıkama