Baymak Star Extra Arıza Kodları

Makalemizde sunacağımız bilgiler Baymak Star Extra 240 Fi/ 310 Fi/ 240 i model kombiler için geçerlidir. Star Extra 240 Fİ/310 Fi model kombiler hermetik olup 240 i model kombiler bacalıdır.

  1. E01 Arızası Gaz besleme sorunu.
  • Çözüm Böyle bir arıza durumunda cihazın ateşleme yapmadığını anlayabiliriz. En başta gaz girişleri kontrol edilmelidir. Gaz vanaları kapalı durumda ise mutlaka açılmalıdır. Gaz vanaları boru ile aynı hizada ise açık olduğu anlaşılabilir. Gaz vanaları açık ve Star Extra model kombinize gaz geliyorsa bu durumda “OK” tuşuna 2 sn kadar basılı tutarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme sonrasında arızada düzelme durumu olmazsa eğer servisi aramalısınız. Bu gibi arıza durumlarında; anakart, gaz valfi ya da iyonizasyon ateşleme elektrodunda sorun olabilmektedir. Net teşhis ve çözüm için mutlaka uzman yardımı alın.
  1. E02 Arızası Emniyet termostat sensörü arızası.
  • Çözüm Bu arıza durumunda panelde bulunan “OK” tuşuna birkaç saniye kadar basılı tutarak resetleme işlemi uygulayın. Resetleme ardından sonuç alamazsanız servisi arayın. Aşırı ısınmaya karşı emniyet amacı ile mevcut olan sensörde sorun olabilir.
  1. E03 Arızası Hava akışında sorun.
  • Çözüm Star Extra model kombilerin hermetik ve bacalı çeşidi bulunur. Ve her iki çeşitte de arıza durumları değişmektedir. Hermetik kombilerde hava akışını sağlayan parça fan olduğu için; fan, prosestat ya da anakartta sorun olabilir. Bacalı kombilerde hava akışı baca ile sağlandığı için; baca çekişi yetersiz olabilir, baca tıkanmış olabilir veya baca sensöründe arıza olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka Baymak Servisi’ni aramalısınız.

Baymak Star Extra Arıza Kodları

  1. E04 Arızası Geçici alev kaybı.
  • Çözüm Brülörde yanma mevcutken alev kaybı yaşandığını belirten arıza durumudur. Bu durumda kullanıcı olarak cihaza herhangi bir müdahalede bulunmadan servisi aramalısınız. İyonizasyon elektrodunda, gaz valfinde ya da anakartta sorun olabilir.
  1. E05 Arızası Isıtma sensörü sorunu.
  • Çözüm Kalorifer sensör arızasıdır. Yalnız sorun sadece kalorifer sensöründe değil, sensör borularında veya sensör kablolarında da olabilir. Bu yüzden cihaza müdahalede bulunmadan mutlaka servisi aramalısınız.
  1. E06 Arızası Kullanım suyu sensörü sorunu.
  • Çözüm Sıcak su sensör arızasıdır. Sadece sensörde değil, sensör kablolarında ve borularında sorun olduğunda da yaşanır. Buy yüzden cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız.
  1. E10 Arızası Düşük su basınç sorunu.
  • Çözüm Sistemdeki su basıncını kontrol etmeniz gerekir. Yuvarlak bar göstergesi 1 in altında olduğunda bu sorun yaşanır. Star Extra model kombilerde otomatik su doldurma fonksiyonu vardır Cihaza müdahalede bulunmadan bir süre beklemelisiniz. Uzun süre bekleme sonrasında su dolumu otomatik gerçekleşmiyorsa servisi aramalısınız.
  1. E11 Arızası Emniyet termostatı devre dışı.
  • Çözüm Yüksek sıcaklık sistemi için emniyet termostatının devre dışı kaldığını belirten arıza kodudur. Bu durumda cihaza müdahale etmeden servisi aramanız gerekir.
  1. E18 Arızası Sistem su doldurma fonksiyonu devrede.
  • Çözüm Sistem otomatik su doldurma fonksiyonunun devreye girdiğini belirten arıza kodudur. Bu durumda sisteme su dolana kadar yani su doldurma işlemi tamamlanana kadar beklemelisiniz. İşlem sonrasında sorun kendiliğinden çözümlenecektir.
  1. E19 Arızası Sistem su doldurma fonksiyonu arızası.
  • Çözüm Su doldurma fonksiyonunun arızalı olduğunu ve bu sebeple de otomatik su doldurma işleminin yapılamadığını belirtir. Bu arıza durumunda mutlaka Baymak Servisi’nden yardım almalısınız.
  1. E25 Arızası Maksimum sıcaklık uyarısı.
  • Çözüm Genelde çok sık karşılaşılan arıza durumlarından biridir. Aşırı ısınma sebebi ile limit termostatın devreye girerek cihazı bloke ettiğini belirtir. Bu arıza durumunda öncelikle kombi altındaki vanaların ve petek vanalarının açık olduğundan emin olmanız gerekir. Vanalar kapalı durumda ise bu sebeple tesisat suyu aşırı ısınmış olabilir. Vanalar kapalı şekilde ise mutlaka açın. Açıksa eğer  “OK” tuşuna basarak resetleme işlemi yapabilirsiniz. Resetleme sonrasında da arıza durumunda düzelme olmaz ise bu durumda servisi aramanız gerekir. Kalorifer filtresinde tıkanma, üç yollu vana arızası, ana eşanjörde tıkanma-kireçlenme, pompada sıkışma veya kalorifer tesisatında tıkanma olduğu zaman bu gibi sorunlar yaşanabilir. Tespit ve çözüm için de mutlaka Baymak Servisi’ni arayın.
  1. E31 Arızası Kontrol ünitesi ile anakart arasında iletişim sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda anakart arızalı olabilir. Servis öncesi “OK” tuşuna birkaç saniye kadar basılı tutarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme sonrasında arıza durumunda düzelme olmaz ise servisi aramalısınız.
  1. E35 Arızası Alev oluşum sorunu.
  • Çözüm Alev oluşumunda bir sorun olduğunu belirten bu arıza durumunda servis öncesi “OK” tuşuna 2 saniye kadar basılı tutarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme işlemini maksimum 3 kez tekrarlayın. Sorunda düzelme durumu olmazsa eğer mutlaka servisi arayın.
  1. E80-E96 Arızası Devresel kontrol sistem sorunu.
  • Çözüm Yüksek ihtimalle sorun elektronik kartta olabilir. Net tespit ve çözüm için yine de servis yardımı alın.
  1. E97 Arızası Yanlış enerji besleme sorunu.
  • Çözüm Enerji beslemesinde yani voltajlarda sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda bir süre beklemeli cihaza müdahalede bulunmamalısınız. Cihaz resetleme işlemini otomatik yapacaktır. Uzun süre sorunun düzelmediği durumlarda anakartta problem olabileceği için Baymak Servisi yardımı almalısınız. Yalnız müdahale sonrasında sorunu yeniden yaşamamak için mutlaka “Kombi Regülatörü” kullanın.
  1. E98-E99 Arızası Ana kontrol panosu elektriksel sorun.
  • Çözüm Muhtemel sorun elektronik kart ile alakalı olabilir. Bu sebeple arıza durumunda tespit ve çözüm için mutlaka Baymak Servisi’ni arayın.

Uzmanına Sor / Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.