Star Extra Arıza Kodları

Star Extra Arıza Kodları hakkında bilmek istediğiniz her şey sayfamızdaki metinde yer almaktadır. Bu konudaki bilgilere ulaşmak için yazımızı incelemenizi öneririz. Star Extra Arıza Kodları hakkında sunulan bilgilerden anlamadığınız olursa bizlere ulaşabilirsiniz. Baymak Star Extra kombi kullanmakta iseniz ve kombinizin ekranda hata kodu beliriyor ise hata kodunun anlamını ve çözümü konusundaki bilgileri makalemizde bulabileceksiniz. Yazımızda tüm arıza durumlarını sırası ile açıkladık. Hatta detaylı bilgi sunarak hangi parçalarda problem olabileceği konusunda sizlere bilgiler sunmaya çalıştık. Teknik olarak cihazlarınıza hakim olmak istiyorsanız eğer bizi takip etmeye devam edin…

 

Star Extra Arıza Kodları

Önemli Bilgi: Makalemizde sunacağımız bilgiler Baymak Star Extra 240 Fi/ 310 Fi/ 240 i model kombiler için geçerlidir. Star Extra 240 Fİ/310 Fi model kombiler hermetik olup 240 i model kombiler bacalıdır.

E01 Arızası: Gaz besleme sorunu.
Çözüm: Böyle bir arıza durumunda cihazın ateşleme yapmadığını anlayabiliriz. En başta gaz girişleri kontrol edilmelidir. Gaz vanaları kapalı durumda ise mutlaka açılmalıdır. Gaz vanaları boru ile aynı hizada ise açık olduğu anlaşılabilir. Gaz vanaları açık ve Star Extra model kombinize gaz geliyorsa bu durumda “OK” tuşuna 2 sn kadar basılı tutarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme sonrasında arızada düzelme durumu olmazsa eğer servisi aramalısınız. Bu gibi arıza durumlarında; anakart, gaz valfi ya da iyonizasyon ateşleme elektrodunda sorun olabilmektedir. Net teşhis ve çözüm için mutlaka uzman yardımı alın.

E02 Arızası: Emniyet termostat sensörü arızası.
Çözüm: Bu arıza durumunda panelde bulunan “OK” tuşuna birkaç saniye kadar basılı tutarak resetleme işlemi uygulayın. Resetleme ardından sonuç alamazsanız servisi arayın. Aşırı ısınmaya karşı emniyet amacı ile mevcut olan sensörde sorun olabilir.

E03 Arızası: Hava akışında sorun.
Çözüm: Star Extra model kombilerin hermetik ve bacalı çeşidi bulunur. Ve her iki çeşitte de arıza durumları değişmektedir. Hermetik kombilerde hava akışını sağlayan parça fan olduğu için; fan, prosestat ya da anakartta sorun olabilir. Bacalı kombilerde hava akışı baca ile sağlandığı için; baca çekişi yetersiz olabilir, baca tıkanmış olabilir veya baca sensöründe arıza olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka Baymak Servisi’ni aramalısınız.

E04 Arızası: Geçici alev kaybı.
Çözüm: Brülörde yanma mevcutken alev kaybı yaşandığını belirten arıza durumudur. Bu durumda kullanıcı olarak cihaza herhangi bir müdahalede bulunmadan servisi aramalısınız. İyonizasyon elektrodunda, gaz valfinde ya da anakartta sorun olabilir.

E05 Arızası: Isıtma sensörü sorunu.
Çözüm: Kalorifer sensör arızasıdır. Yalnız sorun sadece kalorifer sensöründe değil, sensör borularında veya sensör kablolarında da olabilir. Bu yüzden cihaza müdahalede bulunmadan mutlaka servisi aramalısınız.

E06 Arızası: Kullanım suyu sensörü sorunu.
Çözüm: Sıcak su sensör arızasıdır. Sadece sensörde değil, sensör kablolarında ve borularında sorun olduğunda da yaşanır. Buy yüzden cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız.

E10 Arızası: Düşük su basınç sorunu.
Çözüm: Sistemdeki su basıncını kontrol etmeniz gerekir. Yuvarlak bar göstergesi 1 in altında olduğunda bu sorun yaşanır. Star Extra model kombilerde otomatik su doldurma fonksiyonu vardır. Cihaza müdahalede bulunmadan bir süre beklemelisiniz. Uzun süre bekleme sonrasında su dolumu otomatik gerçekleşmiyorsa servisi aramalısınız.

E11 Arızası: Emniyet termostatı devre dışı.
Çözüm: Düşük sıcaklık sistemi için emniyet termostatının devre dışı kaldığını belirten arıza kodudur. Bu durumda cihaza müdahale etmeden servisi aramanız gerekir.

E18 Arızası: Sistem su doldurma fonksiyonu devrede.
Çözüm: Sistem otomatik su doldurma fonksiyonunun devreye girdiğini belirten arıza kodudur. Bu durumda sisteme su dolana kadar yani su doldurma işlemi tamamlanana kadar beklemelisiniz. İşlem sonrasında sorun kendiliğinden çözümlenecektir.

E19 Arızası: Sistem su doldurma fonksiyonu arızası.
Çözüm: Su doldurma fonksiyonunun arızalı olduğunu ve bu sebeple de otomatik su doldurma işleminin yapılamadığını belirtir. Bu arıza durumunda mutlaka Baymak Servisi’nden yardım almalısınız.

E25 Arızası: Maksimum sıcaklık uyarısı.
Çözüm: Genelde çok sık karşılaşılan arıza durumlarından biridir. Aşırı ısınma sebebi ile limit termostatın devreye girerek cihazı bloke ettiğini belirtir. Bu arıza durumunda öncelikle kombi altındaki vanaların ve petek vanalarının açık olduğundan emin olmanız gerekir. Vanalar kapalı durumda ise bu sebeple tesisat suyu aşırı ısınmış olabilir. Vanalar kapalı şekilde ise mutlaka açın. Açıksa eğer  “OK” tuşuna basarak resetleme işlemi yapabilirsiniz. Resetleme sonrasında da arıza durumunda düzelme olmaz ise bu durumda servisi aramanız gerekir. Kalorifer filtresinde tıkanma, üç yollu vana arızası, ana eşanjörde tıkanma-kireçlenme, pompada sıkışma veya kalorifer tesisatında tıkanma olduğu zaman bu gibi sorunlar yaşanabilir. Tespit ve çözüm için de mutlaka Baymak Servisi’ni arayın.

E31 Arızası: Kontrol ünitesi ile anakart arasında iletişim sorunu.
Çözüm: Bu arıza durumunda anakart arızalı olabilir. Servis öncesi “OK” tuşuna birkaç saniye kadar basılı tutarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme sonrasında arıza durumunda düzelme olmaz ise servisi aramalısınız.

E35 Arızası: Alev oluşum sorunu.
Çözüm: Alev oluşumunda bir sorun olduğunu belirten bu arıza durumunda servis öncesi “OK” tuşuna 2 saniye kadar basılı tutarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme işlemini maksimum 3 kez tekrarlayın. Sorunda düzelme durumu olmazsa eğer mutlaka servisi arayın.

E80-E96 Arızası: Devresel kontrol sistem sorunu.
Çözüm: Yüksek ihtimalle sorun elektronik kartta olabilir. Net tespit ve çözüm için yine de servis yardımı alın.

E97 Arızası: Yanlış enerji besleme sorunu.
Çözüm: Enerji beslemesinde yani voltajlarda sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda bir süre beklemeli cihaza müdahalede bulunmamalısınız. Cihaz resetleme işlemini otomatik yapacaktır. Uzun süre sorunun düzelmediği durumlarda anakartta problem olabileceği için Baymak Servisi yardımı almalısınız. Yalnız müdahale sonrasında sorunu yeniden yaşamamak için mutlaka “Kombi Regülatörü” kullanın.

E98-E99 Arızası: Ana kontrol panosu elektriksel sorun.
Çözüm: Muhtemel sorun elektronik kart ile alakalı olabilir. Bu sebeple arıza durumunda tespit ve çözüm için mutlaka Baymak Servisi’ni arayın.

Star Extra Arıza Kodları hakkında sunulan bilgileri incelediniz. Yaşadığınız her tür arıza durumunun sebepleri ve çözümleri hakkında bilinçli olmanızı sağlayabilecek bilgileri aktardık. Bu bilgileri inceleyerek hangi sorunun ne anlama geldiğini bilir ve ona göre gereken müdahaleleri yaparsınız ya da servisi arayarak yardım alırsınız. Star Extra Arıza Kodları hakkında yardım veya merak edilenler için bizi arayabilirsiniz.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?