Baymak Luna5 Arıza Kodları

Konu Başlıkları

Baymak Luna5 Hata Kodları

Makalemizde yer alan bilgiler Baymak Luna5 24 Fi/31 Fi model hermetik kombiler için geçerlidir.

  1. E01 Arızası Ateşleme sorunudur.
  • Çözüm  Bu arıza durumunda dairede gaz olmayabilir ya da kombiye gaz gelmeyebilir. Luna5 E01 arıza çözümü detayları linkini tıklayarak servis öncesi yapılacakları öğrenebilirsiniz.
  1. E02-F02 Arızası Sahte alev sorunudur.
  • Çözüm  Bu arıza durumunda alev hissedilmiyor da diyebiliriz. Böyle bir sorunla karşılaştığınız zaman cihaza birkaç kez reset atın. Sorunda düzelme olmaz ise teknik açıdan servis yardımı alın. İyonizasyon elektrodunda, gaz valfinde ya da elektronik kartta sorun olabilmektedir.
  1. E03 Arızası Aşırı ısınma problemidir.
  • Çözüm  Her dönem karşımıza çıkabilecek arıza durumlarındandır. Cihaz içindeki suyu tesisat içinde dolaştıramazsa bu sorun yaşanabilir. Luna5 kombi E03 arıza kodu çözüm bilgiler için linki tıklayabilirsiniz.
  1. E04-E05-E06-F23 Arızası Atık gaz sistem sorunudur.
  • Çözüm  Belirtilen arıza kodlarının yaşanmasındaki temel sebep atık gaz devresidir. Baymak Luna5 model kombiler hermetik olduğu için bu arıza durumunda baca sisteminde çalışan parçalarda sorun var denilebilir. Yine de arıza durumu hakkında bilgi almak isterseniz linki tıklayabilirsiniz.
  1. E07 Arızası Baca termostat kablosu sorunudur.
  • Çözüm  Çok nadir karşımıza çıkan arıza durumlarından biridir. Baca termostatı kablosunda sorun olduğunu ve bu sebeple hava akışının sağlıklı bir şekilde yapılmadığını belirtir. Bu gibi durumlarda teknik açıdan mutlaka uzman yardımı alınmalıdır. Baymak Servisi’ni aramalısınız.
  1. E08-E12-E21-F25 Arızası Anakart sorunudur.
  • Çözüm  Genelde karşımıza sıklıkla çıkan arıza durumlarındandır. Bu dört hata kodunun da açıklaması anakart sorunudur. Anakart arızalı olduğu için cihaz çalışmayacak ve randıman alamayacaksınız. Bu gibi durumlarda teknik açıdan yardım almak üzere Baymak Servisi’ni aramalısınız.
  1. F13 Arızası Kombide reset kilitlemesidir.
  • Çözüm  Reset düğmesine olması gerekenden daha uzun süre bastığınızda reset düğmesi kilitlenir ve cihaz çalışma yapmaz. Bu durumda sorunu düzeltmek amacı ile cihazı şalterinden kapatın ve yeniden açın. Bu şekilde sorun düzelecektir.
  1. F22 Arızası Düşük voltaj hatasıdır.
  • Çözüm  Kombiye gelen voltajın düşük olduğunu ve bu sebeple sorun yaşandığını belirtir. Cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin ve bir süre kadar da voltajların düzelmesini bekleyin. Uzun süre bekleme sonrasında sonuç alamadıysanız teknik açıdan mutlaka uzman servis yardımı alın. Düşük voltaj sorunları yaşandığında genelde kombi kartı yanmakta ya da hasar görmektedir. Baymak Servisi tarafından müdahale edilir. Yalnız önerimiz mutlaka kombi regülatörü kullanmanızdır. Aksi durumda sorunu yaşamaya devam edersiniz ve karta müdahale eden firma sizlere işlem için garanti sunmaz.
  1. F31 Arızası Kalorifer sensörü (çıkış suyu sensörü) sorunudur.
  • Çözüm  Kaloriferlerinizde ısınmama ya da az ısınma sorunu yaşayabileceğiniz bir arıza durumudur. Bu gibi arıza durumlarında sorun genelde kalorifer sensöründe olur. Fakat kablolarda da problem olabilir. Bu nedenle tespit ve çözüm adına servisi aramalısınız.
  1. F32 Arızası Dış hava sensör sorunudur.
  • Çözüm  Çok nadir kombilerde dış hava sensörü bulunmaktadır. Dış ortam sıcaklığına göre kombi çalışmaktadır. Dış hava sensörü var ise arızalandığını belirtir. Fakat dış hava sensörü olmayan kombilerde meydana gelen bu sorunda elektrik ile alakalı problem olabilmektedir. Tespit ve müdahale için Baymak Servisi’ni aramalısınız.
  1. F33 Arızası Sıcak su sensörü (kullanım suyu sensörü) sorunudur.
  • Çözüm  Sıcak su arızası ile karşılaşabileceğiniz arıza durumudur. Sıcak suyu ölçmekte olan sensörde yani ntc de sorun olduğunu belirtir. Bu durumda sensörün yanı sıra kablolarda da problem olabilir. Bu nedenle de arızanın tespit edilip çözümlenmesi adına servis yardımı almanız gerekir.
  1. F37 Arızası Tesisat su basıncı yetersiz.
  • Çözüm  Luna 5 model kombide düşük su basınç sorunu olarak da bilinmektedir. Bu arıza durumu ile karşılaştığınızda kombinize su basmanız gerekir. Su basma işlemi doldurma musluğu ile yapılır. Doldurma musluğu kombinin altında monteli mavi renkte parçadır. Sola çevirerek açarsınız ve bar değerini 1,5 e getirmeniz gerekir. Su basma işleminden sonra ekranda AP uyarısı çıkar. Luna 5 kombi AP uyarısı çözümü veya bilgi için linki tıklayabilirsiniz.
  1. F40-F47 Arızası Su basınç anahtar sorunudur.
  • Çözüm  Bu arıza durumunda önce su basıncını kontrol etmelisiniz. Su basıncı yüksek olduğunda da bu arızaya geçebilmektedir. Su basıncı 2,5 ya da 3 barın üzerinde ise kombinize en yakın radyatörün hava alma kısmını açarak su alın. Su aldıkça basıncın düştüğünü göreceksiniz. Basınç ideal seviyeye (1,5 bara) gelene kadar su almaya devam edin. Bu seviyeye geldiği zaman işlemi sonlandırın ve sorun düzelmezse resetleme işlemi yapın. Sorun devam ediyorsa eğer su basınç anahtarında sorun olabilir. Bu durumda servis yardımı almanız gerekmektedir.
  1. F59 Arızası Gaz modülasyon sorunudur.
  • Çözüm  Gaz valfi sorunu olarak da adlandırabiliriz. Bu arıza durumunda cihaz çalışma yapmayacaktır. Gaz valfi ya da elektronik kart sorunu olabilir. Bu nedenle de tespit ve çözüm adına Baymak Servisi yardımı almanız gerekmektedir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (29 Yorum)

  1. İsmayıl Doğanay dedi ki:

    Baymak lina 5 kombi E5 arızası veriyor ne yapmalıyım

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba İsmayıl Bey… Baymak Luna5 model kombilerde E5 arızası atık gaz devresi ile alakalı bir sorundur. Yani cihaz hava akışını tam olarak sağlayamadığı için arızaya geçmiş. Bu durum direk parça arızası olduğu için kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem de bulunmuyor maalesef. Servis yardımı almanız gerekir. Bunun için de bizi arayabilirsiniz.

  2. Eren Yılmaz dedi ki:

    5 senedir kullandığım Baymak Luna 5 kombim var ve bir kaç gündür arıza vermekte. Yetkili servis tarafından dengesiz gelen elektrik voltajı nedeniyle E07 ve F22 hataları verdiği, regülatör takılırsa düzelebileceği söyledi. Regülatörü taktırdık ancak regülatör üzerinde giriş ve çıkış voltajları düzgün olmasına rağmen E07 hatası vermeye ve resetlememize rağmen çalışmamaya devam ediyor. Geçen sene de kart arızası nedeni ile kartı değişmişti. Ne yapılması gerekiyor. Teşekkürler.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Eren Bey… Baymak Luna 5 model kombilerde F22 düşük voltaj arızasıdır. Regülatör cihazı kullanmanız yönünde doğru bir tespit yapılmış. Ancak E07 baca termostatı bağlantı sorunudur. Bu sorunun voltaj ile bir alakası yok maalesef. Cihaz hava akışını tam olarak sağlayamıyor. Baca bağlantıları ile birlikte fan, anakart, prosestat gibi parçaların kontrol edilmesi gerekir. Bacanın yerinden çıkması veya baca boyunun standart ölçülerde olmaması bile bu soruna neden olabilir. Baca sistemi ile alakalı bir sorun olabileceği için bu sistemin kontrol edilmesi lazım. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.

  3. erdem taranoğlu dedi ki:

    Merhaba,
    Luna 5 avant kombimizin altında su tahliye borusu ile bir bidona su verilmekte. 20 litrelik bu bidon 1 haftada dolmakta. Bu normal mi?

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Erdem Bey… Öncelikle yoğuşma borusunun bir gidere verilmesi gerekir. Bu şekilde sürekli uğraşmak zorunda kalmazsınız. 20 litrelik bir bidonun 1 hafta içerisinde dolması normaldir. Ama siz fark etmeden dolar ve taşarsa bu durum kombiye zarar verebilir.

    2. İdris Üstündağ dedi ki:

      Merhaba öncelikle luna 5 avant 24 fi kombim var su tahliye borusundan hiç su gelmiyor beş senedir böyle bu normalmidir. Başka insanları bidon bidon su doluyor. ayrıca ideal petek sıcaklığı kaç derecede çalıştırmalıyız teşekkür ederim

      1. Kombi Tamircisi dedi ki:

        Merhaba İdris Bey… Yoğuşma hortumu gidere bağlı ise su aktığını zaten göremezsiniz. Ağzı açık bir bidonda ise mutlaka su akması gerekir. Su akmıyorsa da sistemde bir tıkanıklık durumu vardır. Bunun için bi inceleme yapmak lazım. Kombide ideal sıcaklık beklentinizi karşılayacak sıcaklıktır. Bize kalırsa kombide kalorifer ayarı minimum kaç ise o değerin 10-15°C üstü idealdir. Ancak ortamın sıcaklığına göre ve beklentinize göre ayarı düşürüp yükseltmek size bağlıdır.

  4. Mustafa ALTAN dedi ki:

    Altı yıldır Luna 5 kombi kullanmaktayım.Son altı aydır sıcak su alırken soguk su geliyor ve (E83) arızası veriyor. Resetlendiğinde ise E5 hatası veriyor.Bir kaç kez tekrarlandığında ise normale dönüyor.Bu durumda ne yapmam gerekiyor, yardımcı olursanız memnun olurum.
    05.12.2018
    Saygılarımla
    Mustafa ALTAN

    1. k.tamircisi dedi ki:

      Merhaba Mustafa Bey… Suyun soğuması birçok sebebe bağlı olabilir. Ancak kombinin verdiği hata kodlarını değerlendirecek olursak eğer anakart arızası gibi görünüyor. Yine de tabi sorunu yerinde incelemek gerekir. Kombi resetlendiğinde sorun düzeliyorsa resetleyerek kullanmaya devam etmeniz gerekir. Çünkü bu şekilde net arıza tespiti de yapılamaz. Kombiyi arka arkaya 3 kez resetlemenize rağmen sorunda düzelme olmuyorsa o zaman bi servis yardımı almanızı öneririz.

  5. orhan ersoy dedi ki:

    merhabalar benim baymak luna 5 24 fi markalı kombi var sorunum şudur: sıcak suyu açtıgım zaman peteklerde ısınmaya başlıyor bu kombiyi 4 yıldır kullanıyorum baymak yetkili satıcısından aldım

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Orhan Bey… Kombiyi sıcak su konumunda kullanırken tüm peteklerinizi kontrol edin. Konut içerisinde yer alan tüm peteklerinizde ısı oluyorsa eğer bu bir arıza durumudur. Üç yollu vana ya da anakart gibi parçalarda sorun olabilir. Ancak kombinize yakın olan birkaç petekte ısı oluyorsa bu normaldir. Kombi içinde ısınan suyu parçalar zarar görmesin diye tesisata yollar. Bu yüzden en yakın birkaç petekte ısı durumu olabilir, kalorifer konumu kapalı olsa bile… Bu her kombinin çalışma prensibidir.

Petek Yıkama