Baymak Luna 24 Fi Hata Kodları
Makalemizde sunacağımız bilgiler Baymak Luna 24 Fi/31 Fi model hermetik kombiler için geçerlidir.
- E01 Arızası Başarısız ateşleme sorunudur.
- Çözüm Luna 24 Fi/31 Fi model kombilerde en sık karşılaşılan sorunların başında gelir. Ateşleme sorunudur. Servis öncesi yapılacaklar konusunda ve arızalı parçalar konusunda bilgi almak adına Luna 24 Fi E01 arızası linkini tıklayabilirsiniz.
- E02-F02 Arızası Hatalı alev oluşumu sorunudur.
- Çözüm İyonizasyon sorunu olarak da adlandırabiliriz. Cihazın alevi algılamadığını ve bu sebeple çalışmadığını belirtir. Öncelikle cihazı resetlemeyi deneyin. Resetleme işlemini de birkaç kez tekrarlayın. Sorun eğer düzelmez ise; anakart, iyonizasyon elektrodu ya da gaz grubu gibi parçalarda sorun olabilir. Tespit ve çözüm için Baymak Servisi’ni aramalısınız.
- E03 Arızası Aşırı ısınma problemidir.
- Çözüm Kombi suyu bir sebeple tesisat içinde dolaştıramazsa bu sorun yaşanır. Luna 24 Fi E03 hatası hakkındaki tüm bilgileri öğrenmek için linki tıklayabilirsiniz.
- E04-E05-E06-F23 Arızası Prosestat sorunudur.
- Çözüm Cihazın yeterli hava akışı sağlayamadığını belirten hata kodlarıdır. Birbiriyle aynı anlama gelmektedir. Genel olarak da aynı parçalarda sorun görülmektedir. Arıza durumu hakkında detayları öğrenmek veya bilgi almak için linki tıklayabilirsiniz.
- E08 Arızası İyonizasyon problemidir.
- Çözüm Cihaz bu durumda alev hissetmez. İyonizasyon sorunlarında anakart ya da gaz grubunda da sorun olabilmektedir. Bu nedenle de arızanın çözümlenmesi adına yerinde tespit ve müdahale gerekir. Uzman yardımı almalısınız.
- E09 Arızası Gaz valfi besleme sorunudur.
- Çözüm Genelde çok sık karşımıza çıkmayan bir arıza durumudur. Bu durumda genel anlamda Luna 24 Fi/31 Fi model kombilerde ateşleme sorunu da yaşanabilmektedir. Gaz grubu olarak adlandırdığımız parçada veya elektronik kartta sorun olabilmektedir. Tespit ve müdahale için mutlaka işi uzmanına bırakmalısınız.
- E12-E21-F25 Arızası Anakart problemidir.
- Çözüm Belirtilen bu 3 hata kodu anakart sorunu olarak bilinir. Elektronik kart olarak da adlandırabileceğimiz beyin görevindeki parçada oluşan bir sorunu izah eder. Bu durumda elektronik karta müdahale edilmesi gerekir. Tamir ya da değişim gibi uygulamalar yapılabilir. Kullanıcı olarak yapabileceğiniz işlem bulunmadığından Baymak Servisi’nden yardım alabilirsiniz.
- F13 Arızası Reset kilitlenmesi olarak bilinen arıza kodudur.
- Çözüm Kullanıcı müdahalesi sonrasında meydana gelen bir arıza durumudur. Kullanıcılar cihazı resetlerken reset düğmesine uzun süre basıldığı zaman sorun yaşanır. Reset düğmesine yeniden basmak sorunu çözümlemez. Bu durumda cihazı şalterinden kapatıp birkaç saniye bekledikten sonra yeniden açmak gerekir. Sorunun düzeldiğini göreceksiniz.
- F22 Arızası Düşük voltaj problemidir.
- Çözüm Genelde daha çok kış dönemlerinde karşımıza çıkmakta olan arızalardan biridir. Şebeke voltajında meydana gelen dalgalanmalar sebebi ile kombinin etkilenerek arızalandığını ve arızaya geçtiğini belirtir. Bir süre kadar bekleyin. Cihazı arada resetleyin. Düzelme olmazsa voltaj dalgalanmaları sebebi ile elektronik kart yanmış ya da hasar görmüş olabilir. Bu durumda Baymak Servisi’nden yardım alın. Karta müdahale edildiğinde sorun çözümlenir fakat sorunun yeniden yaşanma olasılığı da vardır. Bu yüzden önerimiz kombiye gelen voltajı düzenleme görevinde olan kombi regülatörü cihazı kullanmanızdır.
- F31 Arızası Merkezi ısıtma sensör sorunudur.
- Çözüm Yani kalorifer sensöründe sorun olduğu anlamına gelir. Tek sebep de aslında kalorifer sensöründe olmayabilir. Sensör kablolarında da sorun olabilmektedir. Tespit ve müdahale için mutlaka servisi aramalısınız.
- F32 Arızası Dış hava sensör sorunudur.
- Çözüm Dış hava sensörü çoğu cihazda bulunmaz. Cihaz bu arızayı gösterdiğinde ve dış hava sensörü olmadığında elektronik bir problem olabilmektedir. Net tespit için mutlaka servis yardımı almalısınız.
- F33 Arızası Kullanım suyu sensör sorunudur.
- Çözüm Genelde her mevsim karşımıza çıkabilecek arıza durumlarından biridir. Sıcak su sensöründe yani ntc sinde sorun olduğu zaman yaşanır. Sensör arızasının yanı sıra sensör kablolarında da sorun olabilmektedir. Sorunun tespit edilmesi amacı ile uzman ekipler tarafından yerinde görülmesi gerekir. Bu nedenle de mutlaka servisi aramalısınız.
- F37 Arızası Düşük su basınç problemidir.
- Çözüm Karşımıza en sık çıkan arıza durumlarından biridir. Tesisattaki suyun yetersiz olduğu anlamına gelmektedir. Bu gibi durumlarda tesisata su basmak gerekir. Kombinin bar göstergesine bakarsanız 1 barın altında olduğunu görürsünüz. Baymak Luna 24 Fi/ 31 Fi model kombinin sağ altındaki mavi doldurma musluğu ile 1,5 bar kadar su doldurmalısınız. İşlemden sonra doldurma musluğunu kapatmayı unutmayın. Uygulama sonrası ekranda AP uyarısı görüntülenebilir. Luna 24 Fi AP uyarısı hakkındaki detayları öğrenmek için linki tıklayabilirsiniz.
- F59 Arızası Gaz grubu sorunudur.
- Çözüm Kombide şebekeden gazı alarak bir kısmını brülöre gönderen ve brülörde yanma oluşumuna yardımcı olan parçadır. Gaz armatörü ya da gaz valfi olarak da bilinir. Parçada sorun olduğunda veya bir kart arızası olduğunda ekranda bu hata kodu yer alabilir. Bu aşamada mutlaka servis yardımı alınmalıdır.
Baymak luna 24 f kombi takılı, Bi türlü petek ler ısınmıyor, yakın yerlerde biraz var ısı. Birde çalıyo derece yükseliyor 1 dakika olmadan çalışma duruyo, ve peteklere hiç ısınmıyor
Merhaba Eyyüp Bey… Kombiniz makalemizde açıkladığımız gibi bir uyarı-hata kodu veriyorsa bunu bize iletirseniz arıza durumu hakkında size yardımcı olmaya çalışırız. Ancak kombiniz bir uyarı vermiyorsa kalorifer devresinde çalışan birçok parça vardır ve birçok parçada sorun olabilme ihtimali var. Sadece kombi değil tesisatınızda da problem olabilir. Bu konuda uzman desteği almalı, servis çağırmalısınız. Dilerseniz size bu konuda teknik açıdan yardımcı olabiliriz. 0850 811 88 22 irtibat numaramızı arayabilirsiniz.
Kombiyi ilk açtığımda ekranda AP yazısı çıkıyor bir müddet bekledikten sonra OFF yazısı çıkıyor bunun nedeni ne olabilir ve normal çalışma sistemine nası gecebilirim teşekkür ederim.
Merhaba Kadir Bey… AP uyarısı arıza kodu değil kontrol kodudur. Yani kombi ilk açıldığında, elektrik kesintisi sonrası yeniden açıldığında veya su basma işlemi sonrası bu uyarı ekranda belirebilir. Anakart parçaların çalışabilirliğini kontrol ediyor ve bu süre zarfında yaklaşık 2 dakika kadar ekranda AP uyarısı beliriyor. 2 dakika sonrasında cihazın normale dönmüş olması gerekir. Ancak OFF yazısı çıkıyorsa cihaz kapalı konuma geçiyor olabilir. Bu aşamada açma/kapama tuşuna basmayı deneyin. Yani yaz dönemi olduğu için ekranda sadece musluk sembolünü görüntüleyin. Musluk sembolü çıkmıyor ve cihaz OFF konumda kalıyorsa teknik bir sorun olabilir. Bu durumda servis yardımı almalısınız.
3 YILDIR BAYMAK LUN AKOMBİ KULLANIYORUM SUYUN DERECESİNİ HİÇ AYARLAYAMIYORUM KOMBIDEN 34 DERECEYE GETİRİYORUM SICAK SUYU KULLANIRKEN SU BIRDEN ISINIYOR SUYUN DERECESİ SABİT KALMIYOR BU SORUNU NASIL COZERIM BILMIYORUM SERVİSTE GELMİŞTİ HİÇ BİRŞEY YAPMADI EGER BU KONUDA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM
TEŞEKÜRLER
Merhaba Uğur Bey… Sıcak su kullanımında ekrandaki dereceye aldanmayın. Çünkü ekranda NTC sensör tarafından ölçülen suyun sıcaklık derecesi belirir. Bu sıcaklık derecesi de ekranda sabit kalmaz. Kullanıma bağlı yükselir ve düşer. Ancak bu durum musluklarda da hissediliyorsa yani su aşırı ısınıp soğuyorsa bu bir sorundur. Bu sorun NTC sensöre bağlı olabilir, cihaz kartına bağlı olabilir, farklı parçalarda sorun olabilir. Yani teknik bir sorun olduğu için servis yardımı almanız gerekiyor. Kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem de yok maalesef.