Brötje Novadens Extra Arıza Kodları

Baymak Brötje Novadens Extra model kombi kullanıyorsanız eğer bu yazımızı mutlaka inceleyiniz. Brötje Novadens Extra Arıza Kodları hakkında merak ettiğiniz ne var ise yazımızda bulabileceksiniz. Günümüzde Baymak markasına ait olan bu modeldeki kombilerden 2 adet bulunmaktadır. Biri yeni sürümü diğeri ise eski sürümüdür. Her ikisi de kullanılır durumda olduğu için sizlere her iki duruma göre arıza kodları ve anlamlarını anlatacağız. Bu sebeple de önerimiz makalemizi mutlaka incelemenizdir. Sorularınıza yanıt, sorunlarınıza çözüm bulabileceğiniz bilgilerimiz aşağıda yer almaktadır.

Brötje Novadens Extra Arıza Kodları (Eski Model)

E10 Arıza Kodu: Dış ortam sıcaklık sensör sorunu.
Çözüm: Kombinizde dış ortam sıcaklık sensörü (dış ortama sıcaklığına göre kombiyi çalıştıran sensör) var ise arızalı olduğunu belirtir. Yoksa da elektrik aksağında sorun olabilir. Tespit ve müdahale için mutlaka servisi arayın.

E20 Arıza Kodu: Kalorifer sensörü sorunu.
Çözüm: Kalorifer ntc sinde yani merkezi ısıtma sensöründe sorun olabileceğini belirten arıza durumudur. Bu durumda kalorifer sensöründe, sensör borularında ya da kablolarında sorun olabilmektedir. Arızanın yerinde tespit edilmesi ve çözümlenmesi adına mutlaka uzman Baymak Servisi yardımı alın.

E28 Arıza Kodu: Baca sensörü sorunu.
Çözüm: Yalnızca bacalı kombilerde bulunan baca sensörü ortamın aynı zamanda kombinin sıcaklığını kontrol eder ve bunu karta aktarır. Kombi ekranında bu hata kodu belirdi ise ya bu sensörde sorun vardır ya da bağlantılarında kopukluk vardır. Sensörün görevini yapmadığını belirten bu hata kodunda direk olarak Baymak Kombi Servisi’ni aramalı yardım istemelisiniz.

E50 Arıza Kodu: Kullanım suyu sensör sorunu.
Çözüm: Bu durumda sıcak su alamazsınız. Sebebi ise sıcak su sensörünün arızalı olması ve değişime ihtiyacı olmasıdır. Böyle bir durumda sorun sadece sensörde değil sensör kablolarında veya borularında olabilmektedir. Net tespit yapılması ve arızanın giderilmesi için mutlaka uzman yardımı alın.

E60 Arıza Kodu: Oda termostatı sensör sorunu.
Çözüm: Oda termostatının bağlandığı sensörde sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda oda termostatı çalışma yapmaz. Teknik açıdan bağlantılarda da sorun olabileceğinden kesin çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.

E62 Arıza Kodu: Anakart yazılım versiyon sorunu.
Çözüm: Anakart yazılımında sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda herhangi bir müdahalede bulunmadan mutlaka Baymak Servisi’ni arayın.

E88 Arıza Kodu: Anakart ile kontrol ünitesi arasında iletişim kopukluğu.
Çözüm: Anakart ile kontrol ünitesi arasında iletişim olmadığını belirten arıza kodudur. Muhtemel sebep anakart ile alakalıdır. Bu arıza durumunda cihaza müdahale etmeden servisi aramalı yardım almalısınız.

E95 Arıza Kodu: AVS 77 kontrol ünitesi saati sorunu.
Çözüm: Cihaza müdahalede bulunmadan mutlaka uzman yardımı almalısınız.

E110 Arıza Kodu: Emniyet termostatı sorunu.
Çözüm: OK tuşuna 2 kez basın. Sorunda düzelme olmaz ise kombi altındaki vanaların açık olup olmadığını kontrol edin. Kombi kış konumunda ise kalorifer vanalarına bakın. Vanalar kapalı durumda ise mutlaka açın. Vanalar açık olmasına karşın sorun devam etmekte ise bu durumda Baymak Servisi’ni arayın. Emniyet termostat sorununun birçok sebebi bulunur. Net teşhis ve çözüm için mutlaka uzman yardımı alın.

E119 Arıza Kodu: Düşük su basınç arızası.
Çözüm: Eski model Brötje Novadens Extra model kombilerde basınç düştüğü zaman ekranda belirir. Kombinin sağ alt tarafında bulunan bar göstergesine bakın. 1 barın altını gösteriyordur. Yani kombinin suya gereksinimi olduğu için su basmanız gerekir. Eski Novadens Extra model kombinin altındaki mavi musluğu sola çevirerek bar göstergesi 1 ile 2 arasına gelene kadar su basmalısınız. Su basma işlemi sonrasında doldurma musluğunu kapatmayı unutmayın. Sorunda düzelme olmaz ise OK tuşuna basmalısınız.

E125 Arıza Kodu: Sistemde su yok veya hava var.
Çözüm: Öncelikle bar seviyesine bakın, düşük ise su basın. Normal değerde görünüyor ise sistemde hava olabilir. Kullanıcı olarak sizin yapabileceğiniz bir işlem bulunmadığından uzman yardımı almalısınız.

E127 Arıza Kodu: Anti-lejyoner fonksiyonu devrede.
Çözüm: Bu bir arıza durumu değildir. Geçici süreliğine ekranda belirir. Müdahale etmeyin, bir süre sonra sorun düzelecektir.

E130 Arıza Kodu: Baca sensöründe aşırı ısınma sorunu.
Çözüm: Yanma sonrasında dışarı baca vasıtası ile gönderilen atık gaz sıcaklığı ile içerideki baca sıcaklığının neredeyse aynı olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumun birçok sebebi vardır. Baca tıkalı veya çekmiyor olabilir, baca sensöründe sorun olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka Baymak Servisi’ni arayın.

E131 Arıza Kodu: E125 ve E130 arızasından sonra elektriğin kesildiğini belirtir.
Çözüm: Bu durumda OK tuşuna arka arkaya 2 kez basın. Sorunda düzelme olmaz ise mutlaka servisi arayarak yardım alın.

E133 Arıza Kodu: Gaz girişi yetersiz.
Çözüm: Daireye ve kombiye gaz geldiğinden emin olmak adına gaz vanalarına bakın. Vanalar kapalı şekilde ise açın. Sonrasında OK tuşuna birkaç kez basarak resetleme işlemi yapın. Sorun hala devam etmekte ise; anakart, gaz valfi, ateşleme-iyonizasyon elektrotlarında sorun olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka Baymak Servisi’ni arayın.

E151 Arıza Kodu: Kontrol kart problemi.
Çözüm: Ateşleme elektrotlarının pozisyonu yanlış olabilir. Bu konudaki yardımları uzmanından almalı, cihaza müdahale etmemelisiniz.

E155 Arıza Kodu: Maksimum resetleme.
Çözüm: Resetleme işleminin kısa sürede yoğun şekilde yapıldığını belirtir. Reset düğmesine yeniden basmalı ya da cihazı şalterinden kapatıp yeniden açmalısınız. Sorun düzelecektir.

E156 Arıza Kodu: Düşük veya yüksek voltaj problemi.
Çözüm: Kombiye gelen voltajın ya da konuta gelen voltajın düşük-yüksek durumda olduğunu belirtir. Bir süre cihaza müdahale etmeden voltajların düzelmesini bekleyin. Otomatik resetlenme olacağı için cihaza reset atmayı denemeyin. Uzun süre beklediniz ama arıza devam etmekte ise anakart yüksek ihtimalle yanmış ya da hasar görmüş olabilir. Anakarta müdahale için Baymak Servisi’ni arayın. Müdahale sonrasında da mutlaka kombi regülatörü kullanın.

E160 Arıza Kodu: Fan arızası.
Çözüm: Hava akışını sağlayan en önemli parçalardan biri olan fanda sorun olduğunu belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda fanın yanı sıra anakart da arızalı olabilir. Tespit ve müdahale için mutlaka servisi arayın.

E193 Arıza Kodu: Sistemin hava yapması.
Çözüm: Geçici bir sinyaldir. Cihaz otomatik reset işlemini yapacak, ekrandaki hata kodu kısa sürede yok olacaktır. Cihaza müdahalede bulunmayın.

Brötje Novadens Extra Arıza Kodları (Yeni Model)

Önemli: Brötje Novadens Extra serili 24 Fi – 28 Fi – 33 Fi – 42 Fi – 45 Fi model kombilerde yaşadığınız arıza kodlarını açıklamalı ve detaylı olarak sizlere sunuyor olacağız. Yazımızı mutlaka inceleyiniz.

E1 Arıza Kodu: Alev oluşmama sorunudur.
Çözüm: Kombiye gaz geldiğinden emin olun. Gaz geldiğinden eminseniz kombinizi resetlemeyi deneyin. Resetleme işlemini birkaç kez tekrar edin. Sorun yine de düzelmiyorsa Baymak Servisi ile görüşün. Baymak Brötje Novadens Extra kombide; anakart, iyonizasyon elektrodu, ateşleme elektrodu, gaz valfi sorunu olabilir. Servis ekipleri tarafından net tespit yapılır ve çözüm uzman ekipler tarafından yapılır.

E3 Arıza Kodu: Akış sensörü ntc sinin çalışmadığını belirtir.
Çözüm: Akış sensöründe sorun meydana geldiğini belirten bir arıza kodudur. Bu durumda cihaza müdahale etmeden servis yardımı almanız gerekmektedir.

E4 Arıza Kodu: Kullanım suyu sensöründe sorun olduğunu belirtir.
Çözüm: Sıcak su sensöründe problem olduğunu anlatır. Yalnız sorun sadece sıcak su sensöründe olmayabilir. Kablolarda kopma ya da kısa devre olabilir. Baymak Servisi ekibi tarafından yerinde tespit yapılır ve müdahale ona göre yapılır.

E5 Arıza Kodu: Fandan sinyal alınamadığını belirtir.
Çözüm: Bir nevi atık gaz sistemi sorunudur. Fandan sinyal alınamıyorsa sorun sadece fan ile alakalı olmaz. Fanın yanı sıra anakart gibi parçalarda da sorun olabilir. Yerinde tespit edilmesi gereken bir arıza durumudur. Uzman Baymak Servisi yardımı alırsanız sorun net tespit edilir ve müdahale yapılarak sorun çözümlenir.

E6 Arıza Kodu: Yüksek sıcaklık sorunudur.
Çözüm: Aşırı ısınma sorunu olarak da adlandırabiliriz. Aşırı ısınma sorunlarında öncelikle cihazın susuz kalmadığından ve su basıncının ideal seviyede olduğundan emin olun. Su basıncı düşük durumda ise su basmalısınız. Birkaç defa da cihazı resetleyebilirsiniz. Resetleme ardından sonuç değişmiyorsa mutlaka uzman yardımı alın. Ana eşanjördeki kireçlenme, üç yollu vanada konum değiştirme sorunu, pompanın sıkışması ya da kalorifer filtresinin tıkanması durumu söz konusu olabilir.

E8 Arıza Kodu: Düşük su basınç sorunudur.
Çözüm: En sık karşılaştığımız arıza durumlarından biridir. Tesisattaki su basıncının düşük olduğunu belirtir. Kullanıcı olarak cihaza su basmanız gerekir. İşlemi doldurma musluğu ile yapabilirsiniz. Doldurma musluğu yeni sürüm Novadens Extra model kombilerin sağ altında kırmızı renktedir. Sola çevirdiğiniz zaman su sesi gelir ve göstergede artış olur. Bu şekilde 1,5 değerine kadar su basmalı, doldurma musluğunu sağa çevirip kapatmayı unutmamalısınız. Basıncı yükseltmeniz sonrasında sorun değişmiyorsa resetleme uygulaması yapabilirsiniz. Resetleme sonrasında sorun düzelmezse eğer ya da işlemi yapamadıysanız servis yardımı alabilirsiniz.

E9 Arıza Kodu: Limit termostatın kapaması sorunudur.
Çözüm: Brötje Novadens Extra model kombinin aşırı ısı limit termostatının kapamasını belirten arıza kodudur. Resetleme işlemi yapın, sorun düzelmezse mutlaka servisi arayarak yardım alın.

E10 Arıza Kodu: Yüksek basınç sorunudur.
Çözüm: Brötje Novadens Extra model kombide su basıncına baktığınızda yüksek olduğunu göreceksiniz. Basınç 2,5 ya da 3 bar üzeridir. Basıncın düşmesi amacı ile kombinize en yakın peteğin üst yan kısmındaki hava alma kısmını açın ve su alın. Su aldığınız sürece basınç azalacaktır. Bu şekilde basıncı 1,5 bara kadar düşürebilirsiniz. Sorun çözümlenecektir. Düzelme olmazsa ya da bu sorun sıklıkla yaşanıyor ise mutlaka Baymak Servisi yardımı alın.

E12 Arıza Kodu: Resetleme sorunudur.
Çözüm: Resetleme düğmesinde bir sorun olabileceğini belirtir. Bu gibi durumlarda reset düğmesine basmayı deneyin. Düğme kilitlenmiş ve resetleme işlemi yapılamıyor ise cihazı şalterinden kapatın birkaç saniye sonra yeniden açın. Sorun çözümlenecektir.

E13 Arıza Kodu: EEPROM sorunudur.
Çözüm: Yazılım sorunu olarak da bilinen bir arıza kodudur. Cihaza yapabileceğiniz bir işlem yoktur. Mutlaka servis yardımı almalısınız.

E16 Arıza Kodu: Baca termostatın kapaması sorunudur.
Çözüm: Baca termostatı kapaması problemidir. Böyle bir durumda cihaza müdahale etmeden servisi aramalı yardım almalısınız.

E23 Arıza Kodu: Dış hava sensörü arızasıdır.
Çözüm: Çoğu kombilerde dış hava sensörü bulunmaz. Yalnız bulunmasa da bu arıza durumu söz konusu olabilir. Dış hava sensörü bulunan kombiler dış ortam sıcaklığına göre çalışma yapar. Bu parça var ise kontrol edilir sorun varsa çözümlenir. Yalnız yoksa elektrik aksağında sorun olabilir. Bu duruma da ancak uzman servis ekipleri müdahale edebilir.

E25 Arıza Kodu: Ana eşanjör sorunudur.
Çözüm: Brötje Novadens Extra model kombilerde ana eşanjörde sorun olduğunu belirten bir arıza kodudur. Ana eşanjör kireçlenmiş, tıkanmış ya da delinmiş olabilir. Net tespit ve müdahale için mutlaka uzman yardımı almalısınız.

E26 Arıza Kodu: Elektrik valfi geri besleme sorunudur.
Çözüm: Voltaj sorunu da diyebiliriz. Bu gibi durumlarda bir süre beklemeli ve cihazı ara sıra resetlemelisiniz. Resetleme sonrasında sonuç değişmiyorsa eğer anakart arızası söz konusu olabilir. Voltaj dalgalanmaları nedeni ile anakart yanmış ya da hasar görmüştür. Anakarta yapılan müdahale sonrasında sorun çözümlenecektir. Fakat sorunu yeniden yaşayabilirsiniz. Bu durumun önüne geçmek için de mutlaka kombi regülatörü kullanın.

Brötje Novadens Extra Kombi Arıza Kodları hakkında merak ettiğiniz bütün bilgilere bu yazımızda yer verdik. Teknik olarak yaşadığınız sorunların anlamlarını ve çözüm seçeneklerini öğrendiniz. Yaşadığınız sorunlarda servis müdahalesi gerektiren tüm arıza durumlarında yardım için bizleri arayabilirsiniz.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?