yandex metrica
Baxi Luna 3 Arıza Kodları » Hızlı ve Garantili Çözümler

Baxi Luna 3 Arıza Kodları

Yazımızda sunacağımız bilgiler Baymak Baxi Luna 3 240 Fi/ 310 Fi/ 240 i model kombiler için geçerlidir. Baxi Luna 3 240 Fi ve 310 Fi model kombiler hermetik olup, Baxi Luna 3 240 i model kombiler bacalı kombilerdir.

  1. E01 Arıza Kodu Gaz beslemesi blokaj sorunu.
  • Çözüm: Baxi Luna 3 model kombilerde sıkça karşılaşılan bu sorunda cihazın ateşleme yapmadığını anlayabiliriz. Ateşleme arızası durumlarında önce konutunuzdaki gaz girişlerine bakmalısınız. Dairenize gaz geliyor mu? kombi yanındaki gaz vanası açık durumda mı? Buna bakmalısınız. Gaz vanaları açık şekilde ise “R” tuşuna 2 saniye kadar basılı tutarak resetleme işlemi uygulayın. Resetleme işleminden sonra sorunda düzelme durumu olmaz ise; gaz valfinde, ateşleme-iyonizasyon elektrotlarında veya anakartta sorun olabilir. Arızanın tespit edilmesi ve çözümlenmesi için mutlaka uzman yardımı alın.
  1. E02 Arıza Kodu Emniyet termostat sorunu.
  • Çözüm: Aşırı ısınma durumlarına karşı emniyet görevinde olan limit termostatın arızalı olduğunu anlatan hata kodudur. Bu arıza durumunda öncelikle “R” konumlu düğmeye birkaç saniye kadar basılı tutarak resetleme işlemi yapmanız gerekmektedir. Resetleme ardından sorunda düzelme olmaz ise servisi aramalısınız. Aşırı ısınma sorunlarının birçok sebebi olabileceği için yerinde tespit ve müdahale gerekmektedir.
  1. E03 Arıza Kodu Hava akış problemi.
  • Çözüm: Baymak Baxi Luna 3 model kombilerde çeşit olması sebebi ile bu sorunda karşımıza çıkan arızalı parçalar da değişmektedir. Hermetik model kombilerde fan, anakart ya da prosestat arızalı olabilir. Bacalı kombilerde ise; baca tıkalı, baca çekmiyor veya baca sensöründe sorun olabilir. Tespitin yerinde yapılması gerekeceğinden mutlaka Baymak Servisi yardımı almalısınız.
  1. E04 Arıza Kodu Geçici alev kaybı sorunu.
  • Çözüm: Brülörde yanma oluşumu sonrasında alev kaybı yaşandığını belirten arıza kodudur. Bu durumda önce “R” konumlu düğmeye birkaç saniye kadar basılı tutarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme sonrasında arızada düzelme olmaz ise; iyonizasyon elektrodunda, anakartta veya gaz armatöründe sorun olabilir. Tespit için ve çözüm için servisi arayın.
  1. E05 Arıza Kodu Isıtma devresi sensör sorunu.
  • Çözüm: Kalorifer sensör sorunu olarak bilinen bu arıza durumunda kalorifer sensöründe sorun olabilir, kalorifer sensör borularında nemlenme ya da sesör kablolarında sorun olduğu zaman da bu arıza durumu yaşanır. Tespitin yerinde yapılması gerekir. Bu sebeple Baymak Servisi’ni arayarak yardım alın.
  1. E06 Arıza Kodu Kullanım suyu devresi sensör sorunu.
  • Çözüm: Sıcak su sensöründe sorun olduğunu bildiren arıza durumudur. Sıcak su alamazsınız. Bu arıza durumunda sıcak su ntc sinde, ntc kablolarında veya borularında sorun olabilir. Net tespit yapılması ve arızanın çözümlenmesi için servisi aramalısınız.
  1. E10 Arıza Kodu Düşük su basıncı arızası.
  • Çözüm: Genelde sık karşılaşılan bir sorundur. Bu arıza durumunda tesisat su basıncı düşük demektir, yani cihazın ihtiyacı olan suyu basmanız gerekir. Baxi Luna 3 model kombilerin sağ alt tarafındaki kırmızı doldurma musluğunu sola çevirerek su basma işlemi uygulamalı, basıncı 1,5 değerine getirmelisiniz. Basınç yükseldiğinde ekranda yanıp sönen E10 arıza kodu silinecek ve derece belirecektir. İşlem sonrasında kırmızı doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatmayı unutmayın.
  1. E25 Arıza Kodu Maksimum sıcaklık uyarısı.
  • Çözüm: Kombi tesisatındaki suyun maksimum seviyeyi aştığını belirten bir arıza kodudur. Bu arıza durumunda önce kombi altındaki tesisat vanaları ile petek vanaları kontrol edilmelidir. Vanaların açık olması gerekir, kapalı ise mutlaka açık konuma çevirin. Daha sonrasında “R” konumlu reset düğmesine birkaç saniye kadar basılı tutarak resetleme işlemi uygulayın. Resetleme sonrasında ve işlemler sonrasında sorunda düzelme olması ise; pompa sıkışmış olabilir, ana eşanjörde kireç-tıkanma olabilir, kalorifer dönüş vanasındaki pislik tutucu filtre tıkanmış olabilir, kalorifer tesisatında tıkanma durumu olabilir veya üç yollu vanada sorun olabilir. Net tespit yapılması ve arızanın çözümlenmesi için mutlaka servisi arayın.
  1. E35 Arıza Kodu Alev oluşum sorunu.
  • Çözüm: Brülörde alev oluşumunda sorun olduğunu belirten arıza kodudur. Böyle bir sorunla karşılaştığınız an öncelikle “R” konumuna birkaç saniye kadar basmalı ve kombiyi resetlemelisiniz. Resetleme işleminden sonra arızada düzelme durumu olmaz ise işlemi birkaç kez daha uygulayın. Sonuç aynı ise bu durumda Baymak Servisi’ni arayın. İyonizasyon elektrodunda, anakartta veya gaz valfinde arıza olabilir. Tespit ve müdahale uzman servis ekibi tarafından yapılacaktır.
  1. E80 Arıza Kodu Devresel kontrol sistem sorunu.
  • Çözüm: Bir nevi anakart sorunu olarak adlandırılabilir. Bu arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmadan direk servisi aramalısınız.
  1. E97 Arıza Kodu Yanlış enerji besleme sorunu.
  • Çözüm: Voltaj problemi olarak da adlandırabileceğimiz bir arıza durumudur. Cihaz otomatik resetleneceğinden herhangi bir işlem ya da uygulama yapmamanızı tavsiye ederiz. Uzun süre bekleme ardından sorunda düzelme olmazsa eğer anakart arızalanmış olabilir. Tespit ve müdahale için Baymak Servisi’ni aramalısınız. Uygulamalar sonucunda sorun düzelir yalnız sorun tekrardan yaşanabileceğinden yine bir anakart arızası ile karşılaşmamak amacı ile mutlaka “kombi regülatörü” kullanın.
  1. E98/99 Arıza Kodu Ana kontrol panosu elektriksel arıza.
  • Çözüm: Elektronik kartta veya bağlantılarda sorun olabileceğini belirten arıza kodlarıdır. Bu durumda cihaza hiçbir müdahalede bulunmadan Baymak Servisi’ni aramalı ve yardım almalısınız.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?