444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Auer Maximax Arıza Kodları



slogan
down
Paylaş:

Auer Maximax Hata Kodları

Auer Maximax model kombiler arızaya geçtiğinde ekranda “anahtar simgesi” belirir. Anahtar simgesini gördüğünüzde “R” konumlu reset düğmesine basmanız gerekir. “R” düğmesine bastığınız an ekranda hata kodu belirecektir. Bu hata kodu arızanın anlamını ve sebeplerini ifade eder. Aşağıda arıza kodları ve sebepleri ile birlikte çözüm seçenekleri sunulmuştur.

  1. LP Arızası Düşük tesisat su basınç sorunu.
  • Çözüm Kombinin sol altında bulunan bar göstergesine bakacak olursanız eğer 1 barın altını gösterdiğini göreceksiniz. Sağ alt kısımda bulunan mavi ya da siyah doldurma musluğunu sol tarafa doğru çevirip basınç göstergesi 1,5 olana kadar su basmalısınız. İşlem sonrasında doldurma musluğunu sağa çevirip kapatmayı unutmayın. Uygulama bitiminde sorun çözümlenecektir. Arızada düzelme olmazsa eğer “R” konumlu reset düğmesine basabilirsiniz. İşlemi yapamazsanız ya da işlem sonrası arızada düzelme olmazsa Auer Servisi aramalısınız.

Auer Maximax Arıza Kodları

  1. HL Arızası  Aşırı ısınma problemi.
  • Çözüm Öncelikle “R” konumlu reset düğmesine basarak kombinizi birkaç kez resetlemelisiniz. Kombiniz kalorifer konumunda ise kalorifer vanalarının açık olduğundan ve özellikle de en az 3 kalorifer vanası açık olduğundan emin olmalısınız. Kombi altındaki tesisat boruları üzerindeki vanalar da açık olmalıdır. Bu kontrollerden sonra arızada yine bir düzelme olmuyorsa eğer; kalorifer filtresinde tıkanma, kalorifer tesisatında tıkanma olabilir. Devir daim pompası sıkışmış olabilir. Ana eşanjör kireçlenmiş ya da tıkanmış olabilir. Üç yollu vanada sorun olabilir. Net arıza tespiti ve çözümü için mutlaka servisi arayınız.
  1. AF Arızası  Prosestat arızası.
  • Çözüm Bu arıza durumu hava akışında bir sorun olduğu anlamına da gelmektedir. Kombide fandan aldığı pozitif basınç ile atık gaz sisteminde bir problem olup olmadığını karta bildiren prosestatın arızalı olabileceğini belirtir. Prosestatın yanı sıra sorun fan ya da elektronik kartta da olabilmektedir. Arıza tespiti ve çözümü için uzman desteği almalısınız.
  1. Hb Arızası Kalorifer sensör arızası.
  • Çözüm Kalorifer gidiş borusu üstünde bulunan sensörde sorun olabileceğini belirtir. Sadece sensör arızası diye adlandıramayız. Sensörün bağlı olduğu kablolarda kısa devre ya da kopukluk durumları da söz konusu olabilir. Arıza teşhisi ve çözümü için Auer Servisi ile görüşmenizde fayda vardır.
  1. db Arızası Kullanım suyu sensör arızası.
  • Çözüm Kullanım suyu çıkış borusu üstünde bulunan sıcak su sensöründe sorun olduğu anlamına gelir. Sensörün bağlı olduğu kablolarda karşılaşılan kopma ya da kısa devre problemlerinde de ekranda bu hata kodu yer alabilmektedir. Arızanın önce tespit edilmesi sonra onarılması açısından servisi aramanız gerekir.
  1. Anahtar ve Alev Üzerine / İşareti Arızası Ateşleme problemi.
  • Çözüm Çok sık yaşanan arıza durumlarından biridir. Kombinin başarılı bir şekilde ateşleme işlemini yapamadığını belirtir. Bu sorunda servis öncesi dairenizdeki gazı kontrol etmeniz gerekir. Gaz vanalarının açık şekilde olması gerekmektedir. Ayrıca kombiye gaz geldiğinden emin olmanız gerekir. Gaz kontrolü sonrasında gaz ile alakalı sorun yoksa eğer Maximax model kombinize “R” konumlu düğmeye basarak reset atmalısınız. Arıza tekrarı halinde reset işlemini birkaç kez daha uygulayabilirsiniz. Resetleme sonrasında arıza düzelmiyorsa eğer başka bir işlem yapmadan mutlaka servisi aramalısınız. Bu gibi sorunlarda; gaz valfinde, elektronik kartta ya da elektrotlarda (iyonizasyon ve ateşleme elektrotlarında) bir problem olabilir. Arızanın teşhis edilerek onarılması açısından uzman yardımı almanız gerekmektedir.
  1. C1 Arızası Gaz valfi bobinlerine yeterli voltaj gelmiyor.
  • Çözüm Gaz valfinin çalışması için bobinlerine yeterli akımın gelmediğini belirten bir arıza durumudur. Gaz valfi açılamadığından cihaz ateşleme işlemini başarılı bir şekilde yapamaz ve kombi çalışmaz. Bu arızayı verir. Bu gibi durumlarda sorun gaz valfinde veya elektronik kartta olabilmektedir. Ayrıca kablo grubunda da sorun olabilir. Arızanın tespit edilerek çözümlenmesi açısından Auer Servisi yardımı almanızı öneririz.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (4 Yorum)

    1. Merhaba, 1 yıldır hiçbir sorun çıkarmayan Auer Maximax kombi 10 gün önce basınç 1’in altına düştüğü için arıza verdi. Mavi vanayı açarak su gitmesini sağladım, ancak bu arada ibre 2 ‘ye ulaştı, ben kapatıncaya kadar. Şimdi ise bu basınç ibresi en sona dayanıp, kombiden sular akmaya başladı. Bu sorunu nasıl çözebilirim? Basınç değeri neden hızla artıyor, en sona ulaşıyor? Yarım rica ediyorum. Teşekkürler.

      1. Merhaba Meltem Hanım… Kombiye su bastıktan sonra doldurma musluğu açık kalmış veya kapatılamamış olabilir. İyice sağa çevirerek kapattığınızdan emin olun. Doldurma musluğu kapatılmasına rağmen yine de basınçta yükselme oluyorsa eğer; doldurma musluğu, eşanjör ya da genleşme tankında sorun olabilir. Kullanıcı olarak yapmanız gereken tek şey doldurma musluğunu kontrol etmektir. Kapalı durumdaysa yapabileceğiniz başka bir işlem yoktur. Servis çağırmanız gerekir.

      1. Merhaba Serdar Bey… Kombi kapanıp yeniden açıldığı için resetlenebilir bir arıza vermiş olabilir. Örneğin gazı algılamadığı için gaz yokluğu arızası vermiş olabilir. Ekranda sadece R belirmez. Bir anahtar sembolü de belirmesi gerekir. Kombiyi resetleyin, muhtemelen sorun düzelecektir. Düzelmezse, ekranda bir arıza kodu verirse bize buradan yazarak ya da 444 1 837 numaralı telefonumuzu arayarak yardım alabilirsiniz.


Warning: include_once(/home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/library/lazy-load.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 710

Warning: include_once(): Failed opening '/home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/library/lazy-load.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 710

Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function lazy_load() on null in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php:713 Stack trace: #0 [internal function]: WpFastestCacheCreateCache->callback('<!DOCTYPE html ...', 9) #1 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/functions.php(4339): ob_end_flush() #2 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(286): wp_ob_end_flush_all('') #3 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters('', Array) #4 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/plugin.php(465): WP_Hook->do_action(Array) #5 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/load.php(947): do_action('shutdown') #6 [internal function]: shutdown_action_hook() #7 {main} thrown in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 713