Ariston Microgenus Hata Kodları
- A01 Arıza Kodu Brülör alev oluşmuyor.
- Çözüm Ateşleme devresi sorunudur. Bu arıza durumunda kombinize gaz geliyor mu gelmiyor diye bakmalısınız. Kombiye gelen gaz vanasına bakın ve dairenizde gaz olduğundan emin olun. Kombinize gaz gelmekte ise reset uygulaması yapabilirsiniz. Resetleme işlemi ile sorun çözümlenebilir ancak arıza devam ederse eğer uzman yardımı almak gerekir. Anakart, gaz valfi ya da elektrotlarda sorun olabilir.
- A03 Arıza Kodu Aşırı sıcaklık uyarısı.
- Çözüm Sistem su sıcaklığının aşırı yükseldiğini belirtir. Genelde sık yaşanan arıza durumlarından biridir. Bu arıza durumu ile karşılaşırsanız eğer önce R konumlu düğmeye basarak kombinize reset atın. Resetleme işleminden sonra arızada düzelme olmazsa peteklerin vanalarını ve kombi altındaki tesisata bağlı vanaları kontrol edebilirsiniz. Vanalar açıksa kombi su basıncını kontrol etmeli, basınç düşükse su basma işlemi uygulamalısınız. Yine de düzelme olmazsa başka bir müdahalede bulunmadan arızanın tespit edilerek çözümlenmesi için Ariston Servisi yardımı almalısınız. Filtre veya tesisat tıkanıklığı, eşanjör, sensör, kart, üç yollu vana, pompa arızası olabilir.
- A64/A97/A98/A99 Arıza Kodu Fonksiyon sorunu.
- Çözüm Bu arıza durumlarında cihaza müdahale etmeden arızanın net teşhis edilerek çözüme ulaşması açısından uzman yardımı almalısınız.
- E02 Arıza Kodu Pompa çalışırken devre dışı kalıyor.
- Çözüm Yani su sirkülasyonu sağlanmıyor diyebiliriz. Cihaz susuz çalıştığı için arıza veriyor olabilir. Bu yüzden önerimiz cihazın su basıncını kontrol etmeniz, basınç düşük ise cihaza su basmanızdır. Microgenus model kombinin sağ altında monteli olan siyah doldurma musluğunu sola çevirip basıncı 1,5 e çıkarın. Su basma işleminden sonra doldurma musluğunu kapatın, sorun düzelecektir. Arızada düzelme olmaz ise R düğmesine basın ve kombiyi resetleyin. Resetleme sonrası arıza devam etmekte ise servis yardımı alabilirsiniz.
- E04 Arıza Kodu Sıcak su sensör devresi açık ya da kısa devre sorunu.
- Çözüm Kullanım suyu sensör devresinin açık olduğunu belirtir. Sıcak su sensöründe kısa devre de olabilir. Bu arıza durumunda tespit ve müdahale için servis desteği almalısınız.
- E06 Arıza Kodu Kalorifer çıkış sensör devresi açık.
- Çözüm Kalorifer çıkış sensör devresinin açık olduğunu belirtir. Teknik bir arıza durumudur. Bu arıza durumu ile karşılaşırsanız eğer cihaza müdahale etmeden servisi aramalısınız.
- E07 Arıza Kodu Kalorifer çıkış sensörü kısa devre.
- Çözüm Kalorifer çıkış sensörü kablolarında kısa devre olması halinde bu sorun yaşanır. Kablolar kontrol edilerek aksaklık giderilir. Bu konuda önerilen uzman yardımı almanızdır.
- E08 Arıza Kodu Kalorifer dönüş sensör devresi açık.
- Çözüm Kalorifer dönüş sensör devresinin açık şekilde olduğunu belirtir. Bu sorunla karşılaşırsanız cihaza müdahale etmeden servisi aramalı ve yardım almalısınız.
- E09 Arıza Kodu Kalorifer dönüş sensörü kısa devre.
- Çözüm Kalorifer dönüş sensörü kablolarında kısa devre durumu söz konusu olduğunu belirtir. Sensör arızası da olabilmektedir. Bu yüzden servis desteği almalısınız.
- E20 Arıza Kodu Gaz valfi kapalı ancak alev algılanıyor.
- Çözüm Gaz valfinin kapalı olmasına karşın alevin algılandığını belirtir. Olmayan alev varsayımı diyebiliriz. Bu arıza durumunda cihaza servis öncesi R konumlu düğmeye basarak reset atmalısınız. Resetleme uygulamasından sonra sorun düzelebilir. Ancak düzelme olmaz ise; gaz valfi, iyonizasyon elektrodu ya da anakart arızalı olabilir. Bu konuda servis yardımı almalısınız.
- E32 Arıza Kodu Baca hattı açık durumda.
- Çözüm Bu arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmadan Ariston Servisi yardımı almalısınız.
- E33 Arıza Kodu Prosestat arızası.
- Çözüm Hava tahliyesi sırasında fandan aldığı pozitif basınç ile atık gaz sisteminde sorun olmadığını anakarta bildiren parçada yani prosestatta sorun olabileceğini belirtir. Bu arıza durumunda cihaza müdahale etmeden sorunun giderilmesi amacı ile servis yardımı almanız gerekir.
- E34 Arıza Kodu Prosestat problemi.
- Çözüm İlk yanma sırasında fan çalışırken prosestat devre dışı kalıyorsa ya da karta adaptasyon gönderilmiyorsa bu sorun yaşanır. Prosestat veya anakart arızası söz konusu olabilir. Arıza tespiti ve çözümü için servisi aramalısınız.
- E68 Arıza Kodu Atık gaz derecesi yüksek.
- Çözüm Atık gaz derecenin 68°C den fazla ise ya da gaz sensörü devresi açık ise bu sorun yaşanır. Bu arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmadan servisi arayarak yardım almalısınız.
- E80 Arıza Kodu Oda termostatı sensörü açık ya da kısa devre sorunu.
- Çözüm Oda termostatı sensörünün açık olduğunu belirtir. Ayrıca oda termpstatı sensöründe kısa devre durumu da söz konusu olabilir. Bu durumda sorun kablolarla alakalı veya bağlantılarla alakalı olabilir. Cihaza müdahale etmeden servis yardımı alabilirsiniz.
- E99 Arıza Kodu Reset kilitlenme sorunu.
- Çözüm Reset düğmesine 15 dakika içerisinde 5 kez basıldığında bu sorun yaşanır. Resetleme konusunda olması gereken değer aşılmış demektir. Cihazı şalterinden kapatın ve yeniden açın. Sorun düzelir. Düzelmezse eğer bu durumda servis yardımı alabilirsiniz.
- S30/S31 Arıza Kodu Dış ortam sensörü kısa devre sorunu.
- Çözüm Dış ortam sensörü varsa eğer kısa devre durumu olduğunu belirtir. Yani kabloları veya bağlantıları ile alakalı sorun olabilir. Dış ortam sensörü yoksa eğer cihazın elektrik aksağında problem olabilir. Bu sorunu yaşadığınızda cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız.
Merhaba ariston microline marka kombim var sıcak su kullandıktan sonra kombi çalışmaya devam ediyor kalorifer devirdaim pompası calışıyor ama kombi yaz konumunda oldugu halde peteklere su veriyor acaba sorun nedir cevabınız için şimdiden teşekkürler.
Merhaba Murat Bey… Kombi yaz konumunda olmasına rağmen peteklerin hepsinde ısı oluyorsa eğer; sensör, kart, üç yollu vana gibi parçalarda sorun olabilir. Ancak cihaz eski modellerden olduğu için yerinde incelememiz gerekiyor. Harici durumlar da söz konusu olabilir.
Benim kombim ariston a91 arizasini veriyor sebebini ogrenebilirmiyim
Merhaba Erkalp Bey… Kullanım kılavuzunda yer almadığı için harici problem diyebiliriz. Cihaz eski olduğu için uzaktan net bilgi aktarmamız çok zor. Cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin, düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekiyor. Yani arızaya yerinde bakılması lazım.