ÜCRETSİZ KOMBİ BAKIMI KAZANMAK İSTER MİSİNİZ ? DETAYLAR »
444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Ariston Genus Arıza Kodları



slogan
down

Canlı Destek
Bağlan

Arızanı Çöz
Çözüme Git

Pratik Bilgiler
Hayatınızı Kolaylaştırın

Paylaş:

Ariston Genus Hata Kodları

Yazımızda bulunan bilgiler Ariston Genus 24 FF-CF / 28 FF-CF / 36 FF model kombiler için geçerlidir.

  1. 101 Arıza Kodu Maksimum ısı uyarısı.
  • Çözüm Kombi içindeki su sıcaklığının maksimum seviyeye ulaştığını belirten arıza kodudur. Bu durumda limit termostat açılır ve kombiyi aşırı ısınmaya karşı koruma altına alarak bloke eder. Öncelikle kalorifer ve kombi altındaki tesisat vanalarını kontrol edin. Vanalar kapalı şekilde ise mutlaka açın. Vanalar açık olmasına karşın yine de sonuç değişmiyorsa eğer ekranın solundaki “Reset” butonuna basın. 3 resetleme sonucunda yine de sonuç değişmiyorsa mutlaka servisi arayın. Ana eşanjörde oluşan kireçlenme ya da tıkanma durumu, üç yollu vananın konum atlıyor olması ya da arada kalıyor olması, pompanın sıkışması, kalorifer filtresinde tıkanma olması ya da kalorifer tesisatının tıkanması halinde bu sorun yaşanır. Bu durumda net tespit ve çözüm için mutlaka servisi arayın.
  1. 501 Arıza Kodu Ateşleme arızası.
  • Çözüm Cihaz da alev oluşmadığını belirten bu arıza durumunda teknik açıdan önce kombinize gaz gelip gelmediğine bakın. Gaz girişlerini kontrol edin ve açık olduğundan emin olun. Daha sonrasında ekranın solunda bulunan “Reset” yazılı düğmeye basın ve resetleme işlemi yapın. 3 resetleme işlemi sonucunda arıza durumu yine de devam etmekte ise mutlaka servisi arayın. Genus model kombinizin; İyonizasyon elektrodunda, gaz valfinde, ateşleme elektrolarında veya elektronik kartında sorun olabilir. Ariston Servisi tarafından müdahale gereklidir.

Ariston Genus Arıza Kodları

  1. 103/104/105/106/107 Arıza Kodu Yetersiz dolaşım.
  • Çözüm Su dolaşımının olmadığını belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda önce panelin solunda yer alan bar göstergesini kontrol edin. Gösterge 1 in altında ise su olmadığı için yeterli dolaşım sağlanmıyor demektir. Genus model kombilerde su basma işlemi otomatiktir. Yani Reset butonunun altında yer alan 3 damla simgeli düğmeye bastığınız an su basma işlemi otomatik sağlanacaktır Sorun bu sebeple yaşanıyor ise problem çözümlenir. Yalnız basınç değeri normal ise veya yükseltilmesine rağmen sorunda düzelme olmaz ise; kombi altındaki vanalar kapalı olabilir, kalorifer vanaları kapalı olabilir, ana eşanjörde sorun olabilir, kalorifer filtresi tıkalı olabilir veya pompa arızalı olabilir. Tespit ve müdahale için mutlaka servisi arayın.
  1. 111 Arıza Kodu Yetersiz dolaşım “doldurma tuşuna bas”
  • Çözüm Yetersiz su basıncı sebebi ile kombinin kapandığını belirten arıza kodudur. Ekranın soluna baktığınızda; anahtar sembolü,111 arıza kodu 3 damla işaretli simge ve bar değeri (örneğin 0.3 bar) olarak belirir. Ekranın altında ise direk “Doldurma tuşuna bas” yazar. Reset butonunun altında bulunan 3 damla simgeli düğmeye bir kez basmanız gerekir. Sisteme otomatik su basıldığında sorun çözümlenecektir İşlemi yapamazsanız veya uygulama sonrasında sorun düzelmez ise servis yardımı almalısınız.
  1. 601 Arıza Kodu Egzos dumanı tahliye sorunu.
  • Çözüm Hava akış sorunu yani atık gaz sistem sorunu olarak adlandırabiliriz. Genus model kombilerin bacalı ve hermetik çeşidi olduğu için arıza durumu buna bağlı değişmektedir. Bu sebeple de arıza durumuna bağlı parçalar da farklı olabilmektedir. Genus hermetik model kombilerde; anakart, fan ya da prosestat arızalı olabilir. Bacalı model kombilerde ise; baca tıkalı, baca çekmiyor olabilir ya da baca sensöründe sorun olabilir. Net tespit için ve sorunun çözümlenmesi için servisi aramalısınız.
  1. 305/306/307 Arıza Kodu Anakart arızası.
  • Çözüm Genus model kombinin en önemli parçası olan anakartta sorun olduğunu belirten arıza kodlarıdır. Bu gibi arıza durumlarında “reset” düğmesine basılarak kombi resetlenmelidir. Resetleme sonrasında arızada düzelme durumu olmaz ise mutlaka servis aranmalı ve yardım alınmalıdır.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.