Ariston Cares Premium 24 Arıza Kodları

Ariston Cares Premium 24 Hata Kodları

Yazımızda sunulan bilgiler Ariston Cares 24 Duvar Tipi Yoğuşmalı Kombi için geçerlidir.

  1. 101 Arıza Kodu Aşırı ısınma sorunudur.
  • Çözüm Maksimum sıcaklık sorunu olarak da bilinir. Su sıcaklığının yüksek olduğunu belirtir. Bu durumda önce cihazınızın su basıncına bakın. Basınç düşük ise yükseltebilirsiniz. Basıncın normal olduğu durumda cihazı resetlemelisiniz. Resetleme işlemini de sorun düzelmediği sürece 3 kez tekrar edebilirsiniz. Resetleme sonrasında da sonuç değişmiyorsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Bu gibi durumlarda sorunu yerinde görmek ve tespit yapmak gerekir. Eşanjör, kart, sensör, üç yollu vana, pompa gibi parçalar ile kalorifer filtresini ve tesisatı kontrol etmek gerekir.
  1. 103-104-105-106-107-108 Arıza Kodu Yetersiz dolaşım sorunudur.
  • Çözüm Ekranda beliren bu hata kodları yetersiz dolaşım anlamına gelmektedir. Bu gibi durumlarda teknik açıdan öncelikle cihazınızdaki su basıncını kontrol etmelisiniz. Basınç düşük durumda ise cihaza su basmanız gerekir. Cares Premium 24 model kombinin sağ altındaki doldurma musluğunu sola çevirerek su basmalısınız. Su basma işlemi sonrasında düzelme olmaz ise ekranın sağındaki “RESET” butonuna basarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme işleminden sonra da sorunun devam ettiğini görüyorsanız eğer servis yardımı almalısınız. Bu gibi arıza durumlarının birden çok sebebi olabilmektedir. Filtre tıkalı olabilir, pompa sıkışmış olabilir, ana eşanjör tıkanmış olabilir ya da tesisat tıkanmış olabilir, filtre tıkalı olabilir, sensör veya üç yollu vana arızası olabilir. Servis yardımı almalısınız.

  1. 305-306-307 Arıza Kodu P.C.B. hatası demektir.
  • Çözüm Genel anlamda çok sık olmasa da karşılaşılan arıza durumlarından biridir. Bu gibi durumlarda cihaz çalışmayacaktır. Elektronik kart sorunu olarak da adlandırabiliriz. Teknik açıdan kullanıcı olarak yapabileceğiniz herhangi bir işlem bulunmamaktadır. Sorunun tespiti ve çözümü için mutlaka Ariston Servisi’ni aramalısınız. Elektronik kart tamiri ya da değişim işlemi ile sorun çözümlenecektir.
  1. 501 Arızası Ateşleme-alev yokluğu sorunudur.
  • Çözüm Genel anlamda en sık karşılaştığımız sorunlardan biridir. Cihazın ateşlemesinde sorun olduğunu ve ateşleme yapmadığını belirtir. Bu gibi durumlarda önce dairenizde gaz olduğundan ve Cares Premium 24 model kombinize gaz geldiğinden emin olmalısınız. Gaz geldiğinden eminseniz eğer bu durumda cihazı resetlemelisiniz. Resetleme işlemini de birkaç kez tekrar etmelisiniz. Sonuç değişmiyorsa eğer; anakart, gaz valfi, iyonizasyon ateşleme elektrodunda sorun olabilir. Bu konudaki tespiti ve müdahaleyi alanında uzman servis ekipleri yapacaktır.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (38 Yorum)

  1. Salih yaman dedi ki:

    Kombinin soğuk su girişi buzlanma nedeniyle balkonda olduğundan dolayı döndu sıcak su tarafını açınca su gelmiyordu soğuk su borusuna sıcak su dokerek actik ancak bu kez de şu geliyor fakat ısınmıyor ve tahliye borusunun dibinden su akıtıyor neden olabilir kombi Ariston cares premium 24 kv

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Salih Bey… Tesisat borularında buzlanma olduysa kombinin de donma ihtimali söz konusudur. Bu sebeple çalışmıyor ve su akıtıyor olabilir. Yine de tabi cihazı yerinde görüp incelememiz gerekiyor.

  2. ali ergin dedi ki:

    Merhaba ariston marka yaklasik 12yillik kombim var normalde bi sikinti felan yoktu bu gun esim bakmiş arizaya gecmiş su basinci baya bi dusmuş resetliyoruz acilip kapaniyor ilk p24 sonra a93 arizasi veriyor kombi altindaki 2 tipayi söküp icindeki filtre biri temiz digeri komple pas temizledik tekrar taktik suyun u bastik calistirdik bir muddet calisip resetler gibi p24 yazip ekran gidip tekrar gelip calisiyor sebebi nedir acaba

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Ali Bey… Kombinizin tam olarak modelini bilmeden uzaktan net bilgi aktarmamız çok zor. Ancak Ariston kombilerde belirttiğiniz arıza kodlarını ilk kez duyuyoruz ve firma olarak daha öncesinde hiç denk gelmedik. Bu yüzden size uzaktan bu sorunda yardımcı olamıyoruz. Cihazı gelip yerinde incelememiz gerekiyor.

  3. Nazlı dedi ki:

    Merhabalar, dediğiniz ayar tam olarak nedr? Bu ayar enerji tüketimini arttırır mı yani faturaya yansır mı çünkü bizm fatura çok çok kabarık gelyor maalesef. Faydasını görebileceğimiz bi ayar mıdr? Şimdiden teşekkürler..

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Ayar dediğimiz kart üzerinden yapılan ayardır Nazlı Hanım… Kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem değil yani, uzmanı tarafından yapılabilecek bir müdahaledir. Cihazı incelemeden yine de net bilgi aktarmamız çok zor.

  4. Nazlı dedi ki:

    Ewet Ariston cares premium 24kw kombimizin alev sembolü sabit şekilde yanıyor, dinlenmeye geçmiyor servisi arayıp söyledik. Servis bu bir sorun değildir normaldir olabilir dediler

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Yeniden Merhaba Nazlı Hanım… Önceden çalışma durumuna bağlı olarak yanıp sönen alev sembolü şu anda sabit yanıyorsa cihaza ayar gerekebilir veya harici bir durum söz konusu olabilir. Başından beri böyle olsaydı cihazın çalışma sistemi diyebilirdik. Ancak başlarda böyle bir durum olmuyor sonradan oluştuysa kontrol gerektirir.

  5. rasım pektaş dedi ki:

    sp1.sp2 arıza

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Rasim Bey… Arıza durumu hakkındaki tüm detay https://kombitamircisi.com.tr/ariston/sp1-sp2-sp3-arizasi/ linkinde yazmaktadır. Linki tıklayarak arızanın muhtemel sebepleri ile yapılması gereken işlemleri öğrenebilirsiniz.

Petek Yıkama