Ariston Cares Premium 24 Hata Kodları
Yazımızda sunulan bilgiler Ariston Cares 24 Duvar Tipi Yoğuşmalı Kombi için geçerlidir.
- 101 Arıza Kodu Aşırı ısınma sorunudur.
- Çözüm Maksimum sıcaklık sorunu olarak da bilinir. Su sıcaklığının yüksek olduğunu belirtir. Bu durumda önce cihazınızın su basıncına bakın. Basınç düşük ise yükseltebilirsiniz. Basıncın normal olduğu durumda cihazı resetlemelisiniz. Resetleme işlemini de sorun düzelmediği sürece 3 kez tekrar edebilirsiniz. Resetleme sonrasında da sonuç değişmiyorsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Bu gibi durumlarda sorunu yerinde görmek ve tespit yapmak gerekir. Eşanjör, kart, sensör, üç yollu vana, pompa gibi parçalar ile kalorifer filtresini ve tesisatı kontrol etmek gerekir.
- 103-104-105-106-107-108 Arıza Kodu Yetersiz dolaşım sorunudur.
- Çözüm Ekranda beliren bu hata kodları yetersiz dolaşım anlamına gelmektedir. Bu gibi durumlarda teknik açıdan öncelikle cihazınızdaki su basıncını kontrol etmelisiniz. Basınç düşük durumda ise cihaza su basmanız gerekir. Cares Premium 24 model kombinin sağ altındaki doldurma musluğunu sola çevirerek su basmalısınız. Su basma işlemi sonrasında düzelme olmaz ise ekranın sağındaki “RESET” butonuna basarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme işleminden sonra da sorunun devam ettiğini görüyorsanız eğer servis yardımı almalısınız. Bu gibi arıza durumlarının birden çok sebebi olabilmektedir. Filtre tıkalı olabilir, pompa sıkışmış olabilir, ana eşanjör tıkanmış olabilir ya da tesisat tıkanmış olabilir, filtre tıkalı olabilir, sensör veya üç yollu vana arızası olabilir. Servis yardımı almalısınız.
- 305-306-307 Arıza Kodu P.C.B. hatası demektir.
- Çözüm Genel anlamda çok sık olmasa da karşılaşılan arıza durumlarından biridir. Bu gibi durumlarda cihaz çalışmayacaktır. Elektronik kart sorunu olarak da adlandırabiliriz. Teknik açıdan kullanıcı olarak yapabileceğiniz herhangi bir işlem bulunmamaktadır. Sorunun tespiti ve çözümü için mutlaka Ariston Servisi’ni aramalısınız. Elektronik kart tamiri ya da değişim işlemi ile sorun çözümlenecektir.
- 501 Arızası Ateşleme-alev yokluğu sorunudur.
- Çözüm Genel anlamda en sık karşılaştığımız sorunlardan biridir. Cihazın ateşlemesinde sorun olduğunu ve ateşleme yapmadığını belirtir. Bu gibi durumlarda önce dairenizde gaz olduğundan ve Cares Premium 24 model kombinize gaz geldiğinden emin olmalısınız. Gaz geldiğinden eminseniz eğer bu durumda cihazı resetlemelisiniz. Resetleme işlemini de birkaç kez tekrar etmelisiniz. Sonuç değişmiyorsa eğer; anakart, gaz valfi, iyonizasyon ateşleme elektrodunda sorun olabilir. Bu konudaki tespiti ve müdahaleyi alanında uzman servis ekipleri yapacaktır.
Merhaba cares x24 ff kombimde anahtar işareti ve onun altında P simgesi çıktı. bu hatanın anlamı nedir yardımcı olabilirmisiniz
Merhaba Yücel Bey… Kombiyi resetlemeyi deneyin. Sorun düzelirse kullanıma devam edebilirsiniz. Ancak sorun düzelmez devam ederse teknik müdahale gerektirmektedir. P kodu kullanım kılavuzunda belirtilmediği için ve daha öncesinde karşılaşmadığımız için uzaktan net bilgi aktaramıyoruz maalesef.
Ariston cares x kombi kullanıyorum ancak şu soğuk günlerde bi sıkıntı oluşmaya başladı. Sıcak su açıldığında petek göstergesindeki ok musluk göstergesine geliyor. Sonrasında petekten sıcaklık gidiyor. Soğuk suyu açınca peteğe geçiş yapıyor. soğuk su musluğunu açmadan bu olay düzelmiyor. Ve gece petekler buz gibi oluyor ne yapmam lazım acaba yardımcı olabilir misiniz
Merhaba Emine Hanım… Cihazınızın sıcak su akış sisteminde bir sorun yaşanıyor gibi duruyor. Net bilgi vermek için cihazı yerinde görmek gerekir.
Merhaba iyi gunler
Kombim ariston premium 24 eu
Kis aylarinda sicak suyu actigimizda sonra kapattigimizda petek moduna geçmiyor takili kaliyor sorunu nedir acaba hafifce kombiye vurdugumda petege geciyor
Merhaba Turgay Bey… Normalde musluğu kapatır kapatmaz kombinin petek konumuna geçmiş olması lazım. Geçiş yapmıyorsa; kart, sensör veya üç yollu vana arızası olabilir. Cihazı yerinde incelememiz lazım.
Merhabalar, ariston kombi sp3 err uyarısı veriyor ne anlama gelir ve şuan kullanmamız sorun oluşturur mu
Merhaba Hatice Hanım… Arıza uyarısı hakkındaki detaylar https://kombitamircisi.com.tr/ariston/sp1-sp2-sp3-arizasi/ linkinde yazmaktadır. Cihazı resetlemeyi deneyin. Arıza durumu çok sık tekrar ederse servis yardımı almanız gerekiyor.