Sayfamızda belirtilen bilgiler Arçelik DGK YP 25 PRMX / Arçelik DGK YP 33 PRMX model tam yoğuşmalı kombiler hakkındadır.
Arçelik DGK YP 25/33 PRMX Hata Kodları
- E01 Arızası Başarısız ateşleme sorunu.
- Çözüm Öncelikle gaz vanalarını kontrol ederek açık olduğundan ve kombiye gaz geldiğinden emin olmalısınız. Gaz kesintisi halinde bölgenizin doğalgaz firması ile görüşebilirsiniz. Gaz kesintisi yoksa kombiyi resetlemelisiniz. Birkaç reset uygulamasına karşın sorun hala devam etmekteyse servis çağırmanız gerekir. İyon-ateşleme elektrodunda, gaz valfinde veya kartta sorun olabilir. Yoğuşma sifon suyunu da ayrıca kontrol etmek gerekir. Tıkanıklık varsa mutlaka temizlenmelidir.
- E02 Arızası Hatalı alev oluşumu.
- Çözüm Arıza durumunda kombiyi birkaç defa resetlemelisiniz. Resetleme işlemine karşın düzelme olmuyorsa servis yardımı almanız gerekir. İyon elektrodunda, gaz valfinde, kartta sorun olabilir. Ayrıca baca sisteminin kontrol edilmesi gerekir.
- E03 Arızası Aşırı ısınma problemi.
- Çözüm Arıza durumunda önce kombi basıncına bakın. Basınç düşükse su basma işlemi uygulayarak basıncı 1.5 bara çıkarmanız gerekir. Kombiye ait tesisat vanalarının ve petek vanalarının açık durumda olduğundan emin olmanız gerekir. Son işlem olarak kombiyi resetlemelisiniz. İşlemlere rağmen sorunda hala düzelme olmazsa servis yardımı almalısınız. Eşanjör, kart, sensör, pompa, üç yollu vana arızası olabilir. Filtrede veya tesisatta tıkanıklık durumu da söz konusu olabilir.
- E05 Arızası Fan geri besleme sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda her ihtimale karşı kombiyi resetlemeyi deneyin. Birkaç reset uygulamasına karşın hala sorun devam ediyorsa servis çağırmanız gerekir. Fan veya kart arızası olabilir.
- E09 Arızası Gaz valfi geri besleme sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda kombiye önce reset atmayı deneyin. Arıza tekrarında bu işlemi birkaç kez daha tekrar edin. Yine de sorun devam etmekte ise gaz valfi, kart gibi parçalarda sorun olabilir. Bu konuda mutlaka servis yardımı almalısınız.
- E12 Arızası EEPROM sorunu.
- Çözüm Bu bir yazılım sorunudur. Her ihtimale karşı cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Sorunda değişiklik olmazsa servis çağırmanız gerekir. Kart tamiri-değişimi gerekebilir.
- E15 Arızası Sensör sıcaklık değişim sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız. Sensörde, sensör bağlantı kablolarında sorun olabilir.
- E16 Arızası Dönüş sıcaklık sensörü kilitlenmesi.
- Çözüm Bu sorunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız. Dönüş sıcaklık sensöründe sorun olabilir. Ayrıca sensör bağlantılarını da kontrol etmek gerekir.
- E17 Arızası Çıkış sıcaklık sensörü kilitlenmesi.
- Çözüm Arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız. Sensörde de sorun olabilir sensör bağlantılarında da sorun olabilir. Problemi yerinde incelemek gerekir.
- E18 Arızası NTC sensör çatlak test sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda kombiyi resetleseniz de sorunda düzelme olmayacaktır. Bu problemde servis yardımı almanız gerekir. Sensör ve sensör bağlantılarını incelemek gerekir.
- E21 Arızası Elektronik kart problemi.
- Çözüm Arıza durumunda her ihtimale karşı kombiyi birkaç kez resetlemelisiniz. Resetleme işlemlerine rağmen düzelme durumu olmuyorsa servis yardımı almalısınız. Kart tamiri-değişimi gibi uygulamalar gerekebilir.
- E33 Arızası Dönüş sıcaklık sensörü sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda kombiye müdahale etmeden direkt servis yardımı almanız gerekir. Sensör bağlantı kablolarında kısa devre-kopukluk olabilir veya sensör arızası olabilir.
- E35 Arızası Çıkış sıcaklık sensörü sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem yoktur. Servis yardımı almanız gerekir. Çıkış sıcaklık sensörü bağlantı kablolarında kopma veya kısa devre durumu olabilir. Böyle bir sorun yoksa eğer sensör arızalı olabilir.
- F13 Arızası Reset kilitlenmesi.
- Çözüm Kombi kısa sürede çok fazla resetlendiğinde veya reset butonuna uzun süreli basılı tutulduğunda bu sorun yaşanabilir. Kombi şalterini kapatın birkaç saniye bekledikten sonra yeniden açın. Ekrandan bu kod silinir. Ancak kombiyi bu denli uzun süre resetlemenizdeki sebep veya arıza ne ise o sorun için servis yardımı almanız gerekir.
- F34 Arızası Düşük besleme gerilimi.
- Çözüm Bu arıza durumunda kombiyi resetlemeden bir süre kadar beklemelisiniz. Uzun süre bekleme neticesinde sorun hala devam etmekte ise servis yardımı almalısınız. Düşük gelen voltaj sebebiyle kart arızası meydana gelmiş olabilir. Elektrik bağlantılarında ve kablolarında ayrıca evin topraklamasında bir sorun yoksa kart tamiri veya değişimi gerekir. Ancak bu sorunu yeniden yaşamamak için “kombi regülatörü” cihazını kullanmanızı öneririz.
- F37 Arızası Düşük su basıncı sorunu.
- Çözüm Bu arıza durumunda cihaza su basmanız gerekir. Su basıncının düşük olduğunu belirtir. Kombi altında monteli durumda olan doldurma musluğunu sola çevirerek açmalı, basınç 1.5 bara gelince kapatmalısınız. İşlem bitiminde sorun düzelecek, bu hata kodu ekrandan silinecektir. Bu işlemi çok sık yaptığınız durumlarda, işlemi yapamadığınız veya yapmanıza rağmen sorunun devam ettiği durumlarda servis çağırmanız gerekir.
- F39 Arızası Dış hava sensörü sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda cihaza müdahale etmeden servis çağırmalısınız. Kombiye takılı harici bir dış hava sensörü varsa; sensörde, sensör bağlantılarında sorun olabilir. Böyle bir sensör yoksa harici olarak kartta problem olabilir.
- F40 Arızası Yüksek su basıncı sorunu.
- Çözüm Kombi tesisat basıncı 2.5-3 barı geçerse ekrana bu hata kodu yansır. Arıza durumunda kombinin yüksek basıncını düşürmek gerekir. Bu durum için servis çağırmanıza gerek yoktur. Kombiye en yakın peteğin üst yan kısmındaki müşürü açarak oradan fazla suyu tahliye edebilirsiniz. Bu işlemi kombiye fazla su basıldığı zaman uygulamalısınız. Basınç kendi kendine yükseliyorsa eğer siz bu işlemi yaptıkça basınç yine yükselmeye devam edecektir ve bu bir arızadır. Bu gibi durumlarda mutlaka servis yardımı almalısınız.
- F41 Arızası Otomatik doldurma devrede.
- Çözüm Bu model kombilerde otomatik su doldurma fonksiyonu da bulunmaktadır. Ekranda bu kod yansırsa eğer cihaza müdahale etmeden beklemelisiniz. Otomatik doldurma işlemi tamamlandığında ekrandan bu kod kaybolacaktır. Uzun süre belirir ve ekrandan silinmezse cihaza manuel su basma işlemi uygulayabilirsiniz. Bir sorunla karşılaşırsanız veya cihaz çalışmazsa servis yardımı almalısınız.
- F42 Arızası Otomatik doldurma tamamlanamadı.
- Çözüm Otomatik su doldurma fonksiyonu devreye girmiş ancak işlem bir sebeple başarılı bir şekilde tamamlanamamış. Bu gibi durumlarda kombiye manuel su basma işlemi denemelisiniz. İşlem bir sebeple yapılamazsa veya işlem yapılmasına rağmen bu kod ekrandan silinmez, kombinin çalışmasını da etkilerse servis yardımı almalısınız.
- F43 Arızası Otomatik doldurma sonrası düşük basınç sorunu.
- Çözüm Bu bir su kaçağı durumu olabilir. Kombi kısa süre önce otomatik olarak su basma işlemi uygulamış ancak düşük basınç sorunu devam etmiş. Tesisat ve kombide su kaçağı kontrolü yapılmalı, kaçak görülürse onarılmalıdır. Bir kaçak görülmezse kombi parçalarında sorun olabilir veya sıva altı tesisat kaçağı olabilir. Tesisat kaçağı için tesisatçıdan, kombi sorunları için kombi servisinden yardım almalısınız.
- F47 Arızası Su basınç anahtarı bağlı değil.
- Çözüm Arıza durumunda kombiye müdahalede bulunmadan direkt servis yardımı almalısınız.
- F50 Arızası Sıcak su boyler sensör sorunu.
- Çözüm arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmadan servis çağırmalısınız. Sıcak su boyler sensöründe, sensör bağlantı kablolarında sorun olabilir.
- F51 Arızası PT1000 sensör problemi.
- Çözüm Arıza durumunda kombiye müdahalede bulunmadan direkt servis yardımı almalısınız. Sensör arızası olabilir veya sensör bağlantı kablolarında problem olabilir.
- F52 Arızası Kullanım suyu ntc sensör problemi.
- Çözüm Bu sorunda muhtemelen kombi sıcak su vermeyecek ya da suyu tam olarak ısıtmayacaktır. Kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız. Sensör değişimi gerekebilir. Aynı zamanda bağlantı kablolarında kopukluk, kısa devre durumu olabilir. Sorunu yerinde incelemek gerekir.
- F53 Arızası Ana eşanjör ısı sigortası sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız.
- F81 Arızası Sensör test sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda direkt servis çağırmanız gerekir. Sensör yanlış monte edilmiş olabilir, bağlantı kablolarında sorun olabilir, sensör arızası olabilir.