Arçelik DGK Y 20 LCD Hata Kodları
Aşağıda yer alan bilgiler Arçelik DGK Y 20 LCD Arıza Kodları ve Arçelik DGK Y 24 LCD Arıza Kodları bilgileridir.
- A01 Arıza Kodu Brülörde alev oluşumu yok.
- Çözüm Öncelikle dairenizdeki gazı kontrol etmelisiniz. Dairenizde gaz olmadığı için kombiniz ateşleme yapmıyor olabilir. Mesela ocağınız doğalgazlı ise öncelikle ocağınızı kontrol edin. Çalışıyorsa bu dairenize gaz geldiği anlamına gelir. Sonra kombi yanındaki gaz vanasına bakın. Gaz vanası kapalıysa eğer açın. Vana açık ve dairenizde gaz varsa kombinize reset atın. Reset düğmesine basarak cihazı resetleyebilirsiniz. Resetleme işlemini arıza düzelmediği sürece 3 kez tekrarlayabilirsiniz. Yine de sorunda düzelme olmazsa eğer; gaz armatörü, anakart, iyon-ateşleme elektrodunda sorun olabilir.
- A02 Arıza Kodu Brülör kapalı olmasına rağmen alev var.
- Çözüm Alev oluşumunun devam ettiğini belirten bir arıza kodudur. Bu gibi durumlarda reset düğmesine basarak kombiyi resetlemeniz gerekir. Resetleme işlemini sorun düzelmezse birkaç kez daha yapabilirsiniz. Yine de arıza durumunda düzelme olmazsa servis yardımı almalısınız. Cihazın iyon elektrodunda, elektronik kartında ya da gaz armatöründe problem olabilir.
- A03 Arıza Kodu Aşırı sıcaklık koruması devrede.
- Çözüm Kombi tesisatındaki suyun aşırı ısınması sebebi ile sıcaklık koruması devreye girmiş. Bu gibi durumlarda kombi su basıncına bakın. Basınç düşükse kombiye su basın. Kombiyi resetleyin. Kombi kış konumundaysa en az 3-4 petek vanası açık olsun. Yine de sorunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Devir daim pompası, üç yollu vana, eşanjör arızalı olabilir. Kalorifer filtresinde ya da tesisatında tıkanma olabilir.
- F05 Arıza Kodu Prosestat devreye giriyor.
- Çözüm Hava prosestatı fanı açtıktan sonra 20 sn. içinde kontakları kapatmadığı zaman bu sorun yaşanır. Bu gibi durumlarda prosestat arızası olabilir. Fan veya elektronik kart gibi parçalarda sorun olabilir. Uzman yardımı almanız gerekir.
- A06 Arıza Kodu Ateşleme aşaması sonrası alev yetersizliği.
- Çözüm Cihaz ateşleme yapıyor ancak alev yeterli gelmiyorsa bu sorun yaşanır. Cihazı öncelikle birkaç kez resetlemeyi deneyin. Arıza durumunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı alın. Elektrotlarda, gaz valfinde ya da anakartta sorun olabilir.
- F10 Arıza Kodu Gidiş sensörü 1 sorunu.
- Çözüm Kombide gidiş sensöründe sorun olabileceğini belirtir. Sensöre bağlı kablolarda ya da borularda da sorun olma ihtimali vardır. Anakart arızası da olabilir. Bu yüzden uzman yardımı almalısınız.
- F11 Arıza Kodu Sıcak su sensörü hatası.
- Çözüm Kullanım suyu sensörü arızalanmış olabilir. Sensör kablolarında kopukluk-kısa devre olabilir ya da sensör boruları nemlenmiş olabilir. Anakart arızası söz konusu olabilir. Servis yardımı almalısınız.
- F14 Arıza Kodu Gidiş sensörü 2 sorunu.
- Çözüm Gidiş sensörü 2 de sorun olabileceğini belirtir. Sensör kablolarında veya borusunda, elektronik kartta sorun olabilir. Servis çağırmanız gerekir.
- A15 Arıza Kodu Hava prosestatı kontak kapatmıyor.
- Çözüm Hava prosestatı fanı açtıktan 20 sn. içinde kontakları kapatmadığında bu sorun yaşanır. Son 24 saat içinde bu sorun 5 kez devam ederse arıza durumu F05 şeklinde ekranda görülür. Prosestat, fan veya elektronik kart arızası olabileceğinden uzman yardımı almalısınız.
- F34 Arıza Kodu Besleme gerilimi 170 V altında.
- Çözüm Şebeke voltajının düşük olduğunu veya kombiye gelen voltajın düşük olduğunu belirtir. Bir süre kadar beklemelisiniz. Şebeke voltajı düzeldiğinde arıza da düzelebilir. Ancak uzun süre bekleme neticesinde arıza durumunda düzelme olmuyorsa eğer düşük gelen voltaj sebebi ile anakart hasar görmüş ya da yanmış olabilir. Müdahale için servis çağırmalısınız. Sorunun tekrar etmemesi için de mutlaka kombi regülatörü cihazı kullanmalısınız.
- F35 Arıza Kodu Şebeke frekansı normal değil.
- Çözüm Elektrik şebekesi ile alakalı bir sorun söz konusu olabilir. Dairenize gelen voltajı ölçtürün. Sorun varsa düzeltilmesini sağlayın. Voltaj normalde kombi kartında sorun olabilir. Servis yardımı almalısınız.
- F37 Arıza Kodu Sistem su basıncı düşük.
- Çözüm Kombi su basıncını kontrol edin. 1 barın altında olduğunu göreceksiniz. Kombi altında monteli olan doldurma musluğu ile (genelde kırmızı renkte olur) kombi basıncını 1,5 bara kadar çıkarmalısınız. İşlem sonrası doldurma musluğunu kapatın. Sorun düzelecektir. Sorunda düzelme olmazsa kombinize reset atın. İşlemi yapamazsanız, arıza çok sık tekrar ederse ya da işlem sonrası sorun düzelmezse servis yardımı almalısınız.
- A41 Arıza Kodu Sensörlerin konumlandırılması sorunu.
- Çözüm Gidiş ya da sıcak su sensörünün boru ile bağlantısının kesildiğini belirtir. Bağlantılar kontrol edilmelidir. Bağlantılarda sorun yoksa sensörlerde veya elektronik kartta sorun olabilir.
- F42 Arıza Kodu Isıtma sensöründe sorun var.
- Çözüm Isıtma sensöründe, sensör kablolarında veya borularında sorun olabilir. Anakart arızası söz konusu olabilir. Net teşhis yapılması ve sorunun çözümlenmesi adına servis yardımı almanız gerekir.
- F43 Arıza Kodu Eşanjör koruması devrede.
- Çözüm Öncelikle kombi tesisatındaki basınç kontrol edilmelidir. Basınç düşükse kombiye 1,5 bara kadar su basılmalıdır. Su basıncı normalse eğer sistemde hava olabilir. Devir daim pompası sıkışmış olabilir. Servis yardımı almalısınız.
- F50 Arıza Kodu Modureg sorunu.
- Çözüm Kablolarda kopukluk veya elektronik kartta sorun olabilir. Uzman yardımı almanız gerekir.
Kombi musluk suyu sicak almıyor ateşleme yapmıyor
Merhabar Harun Bey,
https://kombitamircisi.com.tr/kombi/atesleme/
Yukarıda bıraktığımız linkten ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.