Arçelik Kombi Hata Kodları DGK Y 20 HP LCD
Arçelik kombi arıza kodları DGK Y 20 HP LCD ve Arçelik DGK Y 26 HP LCD model kombilerde karşılaşılan arıza kodları ve anlamları makalemizde sunulmuştur.
- E01 Arızası Başarısız ateşleme sorunu.
- Çözüm Arçelik kombi arıza kodları bu arızanın ateşleme sorunu yaşandığı zaman ekranda bu hata kodu yer alır. Bu durumda öncelikle gaz girişlerine bakmalısınız. Yani gaz vanalarının kapalı olmadığından emin olmalıdır. Kapalı ise mutlaka açmalısınız. Ardından cihazı resetlemelisiniz. Sorun hala çözümlenmedi ise bu durumda yapmanız gereken servis çağırmaktır. Çünkü kombide elektronik kart, iyonizasyon-ateşleme elektrodu sorunu, gaz valfi sorunu yaşanıyor olabilir. Bu durum da ancak uzman servis ekibi tarafından tespit edilerek çözümlenebilir.
- E02-F02 Arızası Hatalı alev oluşum sorunu.
- Çözüm Bu hata kodunda cihazın ateşlemeyi hatalı yaptığını anlayabiliriz. Bu durumda önce kombinizi resetlemeniz gerekmektedir. Maksimum 3 resetleme işlemi sonrasında sorun düzelmez de devam eder ise servisi aramanız gerekmektedir. İyonizasyon elektrodunda, elektronik kartta veya gaz valfinde sorun olabilmektedir. Çözüm için servisi aramak yardım almak gerekir.
- E03 Arızası Aşırı ısınma problemi.
- Çözüm Kombide aşısı ısınma durumu söz konusu olduğu zaman ekranda bu hata kodu yer alır. Limit termostat aşırı ısınma sebebi ile devreye girer ve kombiyi bloke eder. Yani kombi bu arıza kodunda çalışma yapmayacaktır. Bu durumda önce kombi basıncını kontrol edin, basınç düşük ise kombiye su basın. Petek konumunda iken bu sorun yaşandı ise petek vanalarını kontrol edin, kapalı ise açın. Bu hususta önemli olan en az 3 petek kullanımıdır. Buna özen gösterin. Sorun hala devam ediyor ise kombiyi resetleyin. Reset denemesinden sonra da sonuç değişmiyorsa mutlaka servis yardımı alın. Üç yollu vananın konum değiştirmesi-ortada kalması, ana eşanjörde kireçlenme-tıkanma olması, devir daim pompasının sıkışması, kalorifer tesisatının tıkalı olması veya kalorifer filtresinin tıkalı olması durumlarında bu sorun yaşanabilir. Net teşhis ve çözüm için mutlaka uzman yardımı almalısınız.
- E04-E05-E06-F23 Arızası Prosestat problemi.
- Çözüm Kombide hava akımı kontrolü sağlayan parçada sorun olduğunu belirten arıza kodudur. Prosestat hermetik kombilerde mevcut olan bir parçadır. Fandan aldığı pozitif basınç ile atık gaz sisteminde sorun olmadığını anakarta bildirme görevindedir. Arızalı olduğunda bu görevini yapamaz ve kombide hava akış yani atık gaz sistem sorunu yaşanır. Yalnız tek sebep prosestat ile alakalı da olmaz. Bacanın yerinden çıkması, fanın arızalı olması veya elektronik kartta sorun olması gibi durumlar da söz konusu olabilir. Bu durumda mutlaka uzman desteği alınmalıdır.
- E08-E82 Arızası İyonizasyon problemi.
- Çözüm Kombide iyonizasyon sorunu demek alevin algılanmaması demektir. Alev algılanmama sorunu yaşanıyor ise iyonizasyon elektrodunda, elektronik kartta veya gaz grubunda sorun olabilmektedir. Bu durumda tespit ve çözüm için mutlaka uzman Arçelik Servisi yardımı almalısınız.
- E09 Arızası Gaz valfi geri besleme problemi.
- Çözüm Bu durumda gaz valfi sorunu karşımıza çıkabilir. Gaz valfi özellikle de ateşlemede önemli parçalar arasında gelir. Geri besleme sorunu var ise cihaz ateşleme işlemini başarılı bir şekilde yapamaz. Bu durumda sorun gaz valfi ile birlikte elektronik kartta da olabilir. Tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
- E12-E21-F25 Arızası Elektronik kart problemi.
- Çözüm Kombide bütün parçaların yönetimini üstlenen, parçaların çalışabilmek adına komut aldığı beyin kartında sorun olduğu zaman ekranda bu hata kodu belirir. Bu durumda kullanıcı olarak yapmanız gereken herhangi bir uygulama olmamaktadır. Parçanın tamir ya da değişim uygulanması gerekeceği için Arçelik Servisi’ni arayarak yardım istemeniz gerekmektedir.
- F13 Arızası Reset kilitleme sorunu.
- Çözüm Kombide bulunan reset düğmesinde kilitleme durumu söz konusu olduğu zaman ekranda bu hata kodu yer alır. Bu hata durumunda cihazın reset düğmesine yanlışlıkla uzun süre basıldı ya da düğme takılı kaldı diyebiliriz. Çözüm için cihazı elektrik beslemesinden (şalterinden) kapatarak yeniden çalıştırmalısınız. Sorun düzelecektir.
- F22 Arızası Düşük voltaj problemi olduğunu bildirmektedir.
- Çözüm Kombi şebeke voltajı ile çalışmaktadır. Özellikle de kış dönemlerinde voltajların dengesiz olması yani bir düşük bir yüksek gelmesi sebebi ile bu sorun yaşanır. Bir süre kadar voltaj düzelir düşüncesi ile beklemelisiniz. Sorun düzelmez ise servisi çağırmanız gerekmektedir. Cihazın parçaları özellikle de elektronik kartı yanmış ya da hasar görmüş olabilir. Bu sebeple de soruna müdahale edilmesi adına servis desteği almanızda fayda vardır. Bu sorunu bir daha yaşamamak ya da hiç yaşamamak için de regülatör cihazı kullanabilirsiniz.
- F31 Arızası Merkezi ısıtma sensör sorunu.
- Çözüm Kalorifer su sıcaklığını ölçme görevinde olan sensörün arızalandığını, kablolarda kopma-kısa devre durumlarının aynı zamanda borularda nemlenme durumu söz konusu olabilir. Bu gibi durumlarda yerinde tespit gerekir. Mutlaka servisi aramalısınız.
- F32 Arızası Dış hava sensör problemi.
- Çözüm Dış hava sensörü her kombide olmayan bir parçadır. Genelde dışarı takılır ve kombiyi dış hava koşullarına göre çalıştırır. Kombinizde dış hava sensörü var ise arızalı diyebiliriz. Yoksa da muhtemel sebep elektrik aksağındadır. Yerinde tespit ve müdahale gerekeceğinden servis yardımı almanızı öneriyoruz.
- F33 Arızası Kullanım suyu sensör problemi.
- Çözüm Kombide sıcak su alımında suyun sıcaklığını ölçme görevde olan sensörde sorun olduğu zaman ekranda beliren hata kodudur. Bu durumun tek sebebi sensör arızası da olmaz. Sensör kablolarındaki sorunlar veya sensör borusunun nemlenmesi sebebi ile de bu arıza kodu ekranda belirebilir. Bu gibi durumlarda mutlaka uzman yardımı almalısınız.
- F37 Arızası Düşük su basınç problemi.
- Çözüm Kombide tesisatındaki suyun düşük olduğunu ve kombinin suya ihtiyacı olduğunu belirten hata kodudur. Bu durumda servis desteği almanıza gerek yoktur. Sol alttaki mavi doldurma musluğu ile cihaza su basmanız gerekmektedir. Su basımı 1 ile 2 bar arasında olacak şekilde ayarlanmalıdır. Bu şekilde su bastığınızda kombinin normale döndüğünü göreceksiniz. Yine bir düzelme durumu olmaz ise cihazı resetlemeli sorun hala devam ederse Arçelik Servisi’ni arayarak yardım almalısınız.
- F59 Arızası Bu arıza için gaz valfi sorunu olduğunu belirtmektedir.
- Çözüm Arçelik kombi arıza kodları kombide ateşleme ihtiyacı olduğunda gaz yolunu sağlayan önemli bir parça olan gaz valfinde sorun olduğunu anlayabileceğimiz arıza kodudur. Bu durumda parçada bir aksama söz konusudur. Veya anakartta da sorun olabilmektedir. Bu durumda mutlaka uzman yardımı alın. Kullanıcı olarak yapabileceğiniz herhangi bir işlem veya müdahale bulunmamaktadır.
Arçelik kombi petek ısıtıyor su ısıtmıyor su ısıtmada 65 yazıyor resetledim sizce ne yapmam gerekiyor
Merhaba Zekiye Hanım… Sıcak su arızalarında kombi bir hata kodu-uyarı vermediği sürece uzaktan yönlendirebileceğimiz bir işlem bulunmuyor maalesef. Bu konuda direk servis yardımı almanız gerekiyor.
Arçelik millennium plus F1 hatası veriyor
Merhaba Şerife Hanım… Arçelik bir markadır, Millennium Plus ise Demirdöküm markasına ait bir modeldir. Muhtemelen cihazınız Millennium Plus. Bu modellerde F1 arızası ateşleme sorunudur. Dairenizde gaz kesintisi olmadığından, kombiye gaz geldiğinden eminseniz, kombiyi birkaç kez kapatıp yeniden açmayı deneyin. Yine de düzelme olmuyorsa servis yardımı almanız gerekir.
Kombi zaman zaman kendi kendine duruyor. Sağ üst köşesinde zil işareti yanıp sönüyor yanında da 18 yazıyor. Neden duruyor olabilir ?
Merhaba İbrahim Bey… Arçelik kombiler arızaya geçtiği zaman genelde makalemizde de yer aldığı gibi E veya F harfi ile başlayan arıza kodları verir. Ekranda sadece 18 beliriyor ise bu muhtemelen sıcaklık derecesidir. Yani sıcaklık 18°C olarak ölçülüyordur. Bu cihazın devre dışı kaldığını belirtir. Fakat ekranda bir hata kodu olmadığı sürece uzaktan arıza durumu hakkında bilgi aktarmak zordur. Bu yüzden servis yardımı almanız gerekir.
arçelik geçen sene dgk 22ey prmx kombi takıldı .ama çok aşırı ses geliyor çok rahatsız ediyor.servis geldi yapacak birşey yok diyor gürültüden durulmuyor .çaresi nedir
oturdugumuz odada baglı
Merhaba Yüksel Bey… Kombi duvara çok yakın bir yere monte edildiyse bu yüzden de ses yapabilir. Ancak sese yapacak bir şey yok diyerek çözüm sunulamaz. Yani bu bir çözüm değildir. Sizi rahatsız edecek bir ses yapıyorsa illa ki bir sorun vardır. Kombi garantili olduğu için başka bir servisle görüşerek cihazı kontrol ettirmenizi öneririz.