DGK 20 HP LCD Hata Kodları

DGK 20 HP LCD Hata Kodları hakkında öğrenmek istediğiniz bilgilerin tümünü bu sayfamızda bulabileceksiniz. Arçelik markasına ait DGK 20 HP LCD kombi kullanmakta olan tüketicilerimiz var ise yazımızı incelemelidir. DGK 20 HP LCD Hata Kodları nı bu sayfamızdaki metinde sizler için sunmuş bulunuyoruz. Arçelik DGK 20 HP LCD model kombi kullanıcıları için oluşturulan bu yazımızda ekranda beliren hata kodları detaylı olarak açıklamaları ile sunulmuştur. Bilgileri incelemeye devam ederseniz yaşadığınız sorunların sebepleri kadar çözümleri konusundaki bilgilere de ulaşabileceksiniz.

DGK 20 HP LCD Hata Kodları

DGK 20 HP LCD Hata Kodları

Önemli Bilgi: Bu başlık altında sunulan bilgiler; DGK 20 HP LCD, DGK 26 HP LCD, DGK 20 HPT LCD model Arçelik kombilerde meydana gelen arıza kodları ve anlamlarını içermektedir.

E01 Arızası: Başarısız ateşleme sorunu

Çözüm: Arçelik kombide ateşleme sorunu yaşandığı zaman ekranda bu hata kodu yer alır. Bu durumda öncelikle gaz girişlerine bakmalısınız. Gaz vanalarının açık olması gerekir. Ardından cihazı resetlemelisiniz. Sorun hala çözümlenmedi ise bu durumda yapmanız gereken servis çağırmaktır. Çünkü kombide elektronik kart, iyonizasyon-ateşleme elektrodu sorunu, gaz valfi sorunu yaşanıyor olabilir. Bu durum da ancak uzman servis ekibi tarafından tespit edilerek çözümlenebilir.

E02-F02 Arızası: Hatalı alev oluşum sorunu

Çözüm: Bu hata kodunda cihazın ateşlemeyi hatalı yaptığını anlayabiliriz. Alevin sönmesi gerekirken sönmediğini ve cihazın ateşlemeye devam ettiğini belirtir. Bu durumda önce kombinize birkaç kez reset atmalısınız. Maksimum 3 resetleme sonrasında da sorun düzelmiyorsa Arçelik Sercisi’nden yardım alınmalıdır. Kombinizde; anakart veya gaz valfi sorunu olabilir. Özellikle de gaz valfinin kapanmaması gibi durumlarda bu sorun yaşanabilmektedir. Yine de net tespit ve müdahale için arızayı yerinde görmek gerekir.

E03 Arızası: Aşırı ısınma problemi

Çözüm: Kombi tesisatındaki su sıcaklığının yükselmesi sebebi ile meydana gelen bir arıza durumudur. Yüksek sıcaklık sebebi ile emniyet termostatı (limit termostat) devreye girerek cihazı aşırı ısınmaya karşı koruma altına alır. Bu durumda cihazı bloke eder. Bu arıza durumu ile karşılaştığınızda cihazı resetlemenizi öneririz. Resetleme sonrasında sorun düzelmezse eğer cihazınızın hangi konumda olduğu önemlidir. Kış konumunda ise petek vanalarına bakın, kapalı ise vanaları açın ve bu hususta en az 3 petek vanasının açık olduğundan emin olun. Peteklerin tümü ya da 3 petekten fazlası açık durumda ise Arçelik Servisi’ni arayarak yardım alın. Bu durumda; kalorifer filtresi tıkalı, tesisat tıkalı, üç yollu vana konum değiştiriyor, üç yollu vana ortada kalıyor, ana eşanjör kireçlenmiş veya devir daim pompası sıkışmış olabilir. Net teşhis ve müdahale için sorunu yerinde görmek gerekir.

E04-E05-E06-F23 Arızası: Prosestat problemi

Çözüm: Prosestat sorunu olarak bilinen bu arıza durumunda cihaz hava akışını tam anlamı ile yapamıyor diyebiliriz. Özellikle de hermetik ve yoğuşmalı tip kombilerde mevcut olan prosestatın arızalanması, fanın arızalanması veya anakartta sorun olması gibi durumlarda ekranda bu hata kodu yer alabilmektedir. Tespit ve çözüm için servis yardımı almalısınız.

E08-E82 Arızası: İyonizasyon problemi

Çözüm: Bu sorun kombide alevin algılanmadığını belirtmektedir. Bu gibi arıza durumları ile karşılaştığınız zaman Arçelik kombinize reset atmalısınız. Birkaç resetleme uygulaması sonrasında sorun yine de düzelmez ise; İyonizasyon elektrodu, gaz valfi veya anakart gibi parçalarda sorun olabilir. Tespit ve müdahale için servisi aramalısınız.

E09 Arızası: Gaz valfi geri besleme problemi

Çözüm: Bu durumda gaz valfi sorunu karşımıza çıkabilir. Gaz valfi geri besleme sorunu yaşandığı zaman parçada sorun var demektir. Sorunun çözümlenmesi servis müdahalesi sonrası sağlanabilir. Bu nedenle de böyle bir durumda mutlaka servis yardımı almalısınız.

E12-E21-F25 Arızası: Elektronik kart problemi

Çözüm: Kombide bütün parçaların yönetimini üstlenen, parçaların çalışabilmek adına komut aldığı beyin kartında sorun olduğu zaman ekranda bu hata kodları belirir. Bu durumda kullanıcı olarak yapmanız gereken herhangi bir uygulama olmamaktadır. Yine de kombinizi birkaç kez resetlemenizi öneririz. Sorun düzelmezse eğer parçanın tamir ya da değişim uygulanması gerekeceğinden Arçelik Servisi’ni arayarak yardım istemeniz gerekmektedir.

F13 Arızası: Reset kilitleme sorunu

Çözüm: Kombide bulunan reset düğmesinde kilitleme durumu söz konusu olduğu zaman ekranda bu hata kodu yer alır. Reset düğmesine olması gerekenden fazla bastığınızda veya uzun süre basılı tuttuğunuzda bu sorun yaşanabilir. Çözüm için cihazı elektrik beslemesinden (şalterinden) kapatarak yeniden çalıştırmalısınız. Sorun düzelecektir.

F22 Arızası: Düşük voltaj problemi

Çözüm: Kombi şebeke voltajı ile çalışmaktadır. Özellikle de kış dönemlerinde voltajların dengesiz olması yani bir düşük bir yüksek gelmesi sebebi ile bu sorun yaşanır. Bir süre kadar voltaj düzelir düşüncesi ile beklemelisiniz. Sorun düzelmez ise servisi çağırmanız gerekmektedir. Cihazın parçaları özellikle de elektronik kartı yanmış ya da hasar görmüş olabilir. Bu sebeple de soruna müdahale edilmesi adına servis desteği almanızda fayda vardır. Bu sorunu bir daha yaşamamak ya da hiç yaşamamak için de regülatör cihazı kullanabilirsiniz.

F31 Arızası: Merkezi ısıtma sensör sorunu

Çözüm: Isı algılayıcı özellikteki kalorifer sensöründe sorun olduğu zaman Arçelik kombi ekranında bu hata kodu yer alır. Kalorifer sensöründe sorun olabilir, kalorifer sensörü kablolarında kopma veya kısa devre olabilir, kalorifer sensör borularında nemlenme olabilir. Tespit ve müdahale için mutlaka servisi arayınız.

F32 Arızası: Dış hava sensör problemi

Çözüm: Dış hava sensörü konut dışına takılarak dış ortam sıcaklığına göre kombiyi çalıştıran bir parçadır. Bazı konutlarda veya kombilerde olmaz. Olduğu durumda arızalıdır ve değişimi gerekir. Olmadığı durumlarda ise sorun genelde elektriksel olmaktadır. Tespit ve müdahale için servisi aramalısınız.

F33 Arızası: Kullanım suyu sensör problemi

Çözüm: Sıcak su sensörü sorunu olarak da adlandırabileceğimiz bir arıza kodudur. Bu durumda sıcak su sorunu yaşarsınız veya su beklediğiniz sıcaklıkta olmaz. Bu arıza durumunda sıcak su ntc sinde, sıcak su ntc kablolarında kopma-kısa devre, sıcak su ntc borularında nemlenme olabilmektedir. Teşhis ve müdahale için mutlaka servisi arayınız.

F37 Arızası: Düşük su basınç problemi

Çözüm: Tesisat içerisinde yer alan suyun azaldığını veya bittiğini belirten arıza kodudur. Bu durumda kombiye alt kısmında yer alan doldurma musluğu ile su basmanız gerekmektedir. Su bar basıncı 1,5 değerine gelene kadar su basma işlemi uygulayın. Uygulama sonrasında sorun düzelecektir. Sorunda düzelme olmaz ise birkaç kez resetleme işlemi yapmalısınız. Yine de sonuç aynı ise veya işlemi yapamıyorsanız Arçelik Servisi yardımı alabilirsiniz.

F59 Arızası: Gaz valfi sorunu

Çözüm: Kombide ateşleme ihtiyacı olduğunda gaz yolunu sağlayan önemli bir parça olan gaz valfinde sorun olduğunu anlayabileceğimiz arıza kodudur. Bu durumda parçada bir arıza durumu söz konusudur. Sorun anakart ile alakalı da olabilmektedir. Sorunun tespit edilmesi ve çözümlenmesi adına Arçelik Servisi yardımı almanızı öneririz.

DGK 20 HP LCD Hata Kodları hakkında sunmuş olduğumuz bu bilgileri okudunuz. Anlamadığınız bir durum olduğunda ya da yardım almak istediğinizde mutlaka bizlere ulaşınız. DGK 20 HP LCD Hata Kodları hakkında sizlere bilgi sunacak bilinçli çağrı merkezi ekibimiz ile huzurlarınızdayız.

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.