Alarko Super Fit Arıza Kodları

  1. PnP run Uyarısı Hava atma fonksiyonu aktif.
  • Çözüm Bu bir arıza uyarısı-arıza kodu değildir. Kombi ilk kez devreye girdiğinde veya her elektrik kesintisi sonrasında güvenli çalışma adına hava atma fonksiyonu çalışır. Bu fonksiyon devreye girdiğinde ekrana bu kod yansır. Yaklaşık 3 dakika boyunca cihaza müdahale etmeden beklerseniz bu kod ekrandan silinecektir. Bu kod ekrandayken kombiyi kapatıp açmamalı veya reset gibi işlemler uygulamamalısınız.
  1. E01 Arızası Alev yok ya da sahte alev durumu.
  • Çözüm Yakıcı üzerinde iyon akımı görülmezse cihaz bu uyarıyı verir. Bu durumda yapılması gereken ilk işlem gaz vanaları ve daire gaz kontrolüdür. Gaz kesintisi durumu söz konusu olabileceği gibi gaz vanası veya vanaları da kapalı olabilir. Gaz kesintisi yok, gaz vanaları açık ve kombiye kesin anlamda gaz geldiğinden eminseniz yapabileceğiniz son işlem cihazı resetlemektir. Panel üzerinde bulunan “reset” butonuna bir kez basarak veya birkaç saniye basılı tutarak cihazı kapatmalı, birkaç saniye sonra yeniden açmalı ve ekranı takip etmelisiniz. Olur da arıza durumunda bir değişiklik olmaz veya bu durum çok sık yaşanırsa teknik yardım almalısınız. Arıza durumu; gaz valfi, iyon elektrodu, elektronik kart, ateşleme elektrodu gibi parçalara, atık gaz devresine veya harici olarak yoğuşma giderinde mevcut olan tıkanıklık-donma gibi birçok duruma bağlı olabilir.
  1. E02 Arızası Limit termostat sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda önce kombi su basıncının düşük olmadığından, kalorifer ve tesisata ait vanaların yaz-kış fark etmeksizin açık olduğundan emin olmalısınız. Kombi basıncı olması gereken değerde ve vanalar da açık durumdaysa kombiyi arızadan çıkarmak için reset işlemi uygulamalısınız. Tek bir resetleme ile sorun çözümlenmezse işlemi arıza tekrarı olduğu sürece birkaç kez daha arka arkaya uygulayabilirsiniz. Yine de bir çözüm bulamadıysanız teknik servis yardımı almalısınız. Limit sensör, ntc sensör, kart, pompa, eşanjör, üç yollu vana arızası olabilir. Ayrıca filtre ile tesisatı da kontrol etmek gerekir. Bir tıkanıklık durumu veya aksaklık olabilir.
  1. E03 Arızası Baca sigorta sorunu.
  • Çözüm Baca devresi hatası da denilebilir. Cihaz fan yoluyla yeterli hava akışı sağlayamazsa bu arızaya geçer. Bu gibi durumlarda teknik açıdan cihazı servis öncesi resetlemek gerekir. Birkaç reset işlemine rağmen sorunda düzelme olmazsa teknik açıdan servis yardımı almanız gerekir. Bu gibi durumlarda baca sistemi dahil fan, kart gibi parçaları da yerinde kontrol etmek gerekir.
  1. E04 Arızası Düşük su basınç sorunu.
  • Çözüm Kalorifer sistemi tesisat su basıncı 1 barın altında olduğu zaman cihaz bu uyarıyı verir. Bu gibi durumlarda basıncı yükseltmek yani kombi tesisatına su basmak gerekir. İşlem cihazın sol altında monteli olan doldurma musluğu ile yapılmaktadır. Doldurma musluğunu sola çevirdiğinizde su sesi gelir, basıncı takip ettiğinizde yükselme olur. Basınç değeri 1 ile 2 bar arasına geldiğinde doldurma musluğunu yeniden kapatıp iyice sıkmalı ve işlemi sonlandırmalısınız. İşlem sonrası sorun düzelecektir. Ancak sorun düzelmezse, işlemi yapamadıysanız, işlemi şu aralar sürekli yapmak zorunda kalıyorsanız bu gibi durumlarda doğrudan teknik servis yardımı almalısınız.
  1. E05 Arızası Kalorifer gidiş suyu sensörü sorunu.
  • Çözüm Kalorifer devresine ait sensör arızalı olabilir. Harici olarak sensör bağlantı kablolarının, sensör borularının ve kartın da kontrol edilmesi gerekir. Bu konuda mutlaka teknik servis yardımı almalısınız.
  1. E06 Arızası Kullanım suyu sensör arızası.
  • Çözüm Bu arıza durumunda genel olarak sıcak su sorunu yaşanır veya su yeterince ısınmaz. Bu gibi arıza durumlarında kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için doğrudan servis yardımı almalısınız. Teknik olarak kullanım suyu sensörü, sensör bağlantı kablolarını, sensör borularını ve kartı kontrol etmek gerekir.
  1. E16 Arızası Fan sorunu.
  • Çözüm Kombi fan yoluyla yeterli hava akışı sağlayamazsa bloke konuma geçer ve çalışmaz. Fan cihazın çalışmasında rolü büyük ve önemli olan bir parçadır. Bu gibi durumlarda her ihtimale karşı cihazı birkaç kez resetlemek gerekir. Birkaç reset işlemine rağmen sorun düzelmezse teknik servis yardımı almak gerekir. Arıza durumu, fan, kart gibi parçalara ayrıca baca sistemine bağlı olabilir.
  1. E22 Arızası Elektronik kart mikro işlemci sorunu.
  • Çözüm Bu gibi durumlarda servis öncesi cihazı arızadan çıkarmak için resetlemek gerekir. Tek bir reset işlemi ile sorunda düzelme olmuyorsa işlemi birkaç kez daha tekrar etmek gerekir. Yine de sorunda düzelme olmuyorsa teknik servis yardımı almak gerekir. Kart tamiri-kart değişimi gibi işlemler gerekebilir.
  1. E31 Arızası Uzaktan kumanda sorunu.
  • Çözüm Kombi ile birlikte uzaktan kumanda-oda termostatı gibi cihazlar kullanılıyorsa eğer pil ve kablo kontrolü yapılmalıdır. Piller yenilendiği halde ve kablo bağlantılarında sorun olmadığı halde bu problem yaşanıyorsa teknik açıdan servis yardımı almak gerekir. Uzaktan kumanda-oda termostatı sorunu, harici olarak bir kart arızası durumu da söz konusu olabilir. Bu aşamada sorunun yerinde incelenmesi gerekir.
  1. E98 Arızası Ana besleme sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda her ihtimale karşı cihaza reset atmalısınız. Birkaç reset işlemine rağmen sorunda düzelme olmazsa uzman yardımı alınmalıdır. Daireye gelen elektrik hattında veya kombi elektronik sisteminde bir sorun olabilir. Voltaj düşme-yükselme gibi durumlar sebebiyle kombi kartı yanmış-hasar görmüş olabilir. Kart sorunu görülürse tamir veya değişim işlemi ile sorun çözümlenebilir. Ancak bu durum daireye gelen elektrik ile alakalı da olabilir. Sorunun yerinde incelenmesi gerekir.
  1. E99 Arızası Güvenlik sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda cihazı önce arızadan çıkarmak için birkaç reset işlemi uygulamak gerekir. Birkaç reset işlemi de sorunun devam etmesine neden olursa başka bir işlem uygulamadan servis yardımı almak gerekir. Bu bir kart arızası olabilir. Ancak yine de cihazın uzman servis ekibince yerinde görülüp tespit edilmesi gerekir.
  1. – – – Arızası Ana güç kaynağı sorunu.
  • Çözüm Bu gibi arıza durumlarında çoğu zaman işe yaramasa da cihazı resetlemek gerekir. Bazen tek bir reset işlemi işe yaramaz. Ancak işlemi birkaç kez arıza devam ettiği sürece peş peşe uygulamak gerekir. Birkaç reset işlemi de işe yaramıyorsa teknik servis yardımı alınmalıdır. Bu aşamada elektronik sistemin kontrol edilmesi gerekir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Petek Yıkama