2.El Kombide Garanti Kapsamı
2.el kombi almadan önce ve aldıktan sonra önemli olan durumlardan biri de garantidir. 2.el kombiye kaç yıl veya kaç ay garanti verilir? 2.el kombide hangi sorunlar garantiye girer, hangi sorunlar garantiye girmez? 2.el kombi aldıktan sonraki garanti süreci neyi kapsar? Gibi sorularınızın yanıtını aşağıda bulabilirsiniz.
2.El Kombiye Kaç Ay/Yıl Garanti Verilir?
2.el kombinin mevcut durumuna ve satışını yapan firmasına/servisine bağlı olarak garanti süresi değişmektedir. Ancak bu süre minimum 3 ay, maksimum 12 ay (1 yıl) kadardır.
2.El Kombide Hangi Arızalar Garantiye Girmez?
- Kombi açık balkona monte edildikten sonra bu sebeple meydana gelen arızalar garantiye girmez.
Çünkü kombi sıfır da olsa ikinci el de olsa açık balkona monte edilmemesi gerekir. Çoğu zaman kombi dolap içine alınsa bile soğuğa karşı dayanıklı olmaz. Soğuktan tesisat boruları donabilir ve bu durum kombiyi de etkileyebilir. Kombi açık balkonda kullanılıp donduysa eğer meydana gelen arızalar kombiyi garanti dışı yapar ve müdahale de garanti dışı olacak şekilde yani ücretli bir şekilde gerçekleştirilir.
- Voltaj sebebiyle meydana gelen arızalar garantiye girmez.
Çünkü kombi dış etmenler sebebiyle arızalanmıştır. Yüksek gelen voltaj sebebiyle ya da şebeke elektriğindeki dalgalanmalar sebebiyle genellikle kombi kartı yanabilmektedir. Bu durum sadece 2.el alınıp takılmış kombileri değil sıfır kombileri de etkileyebilir. Bu yüzden önerimiz voltaj gibi durumlara karşı sorun yaşamamak adına “kombi regülatörü” cihazı kullanmanızdır. Bu cihazı kullanmıyorsanız ve voltaj sebebiyle kombinizde bir sorun oluştuysa çıkan masrafı ödemek durumunda kalırsınız. Çünkü bu durumda kombi garanti dışı müdahale gerektirir.
- Şebekeden gelen suyun tazyiği yüksekse/kireçliyse ve kombi bu sebeple arızalandıysa garantiye girmez.
Çünkü bu durum da dış etmenlere bağlıdır. Şebekeden gelen suyun tazyikli olması ya da kireçli olması halinde kombide eşanjör dahil olmak üzere birçok arıza oluşabilir. Bu durumda masrafları kullanıcı karşılamak durumunda kalır. Çünkü kombi dış etmenler sebebiyle arızalanmıştır. Bu durumda tazyik düşürücü ürün kullanılabilir. Bu işlemleri de genelde tesisatçılar yapmaktadır.
- Tesisat çok eski/kirliyse ve bu sebeple arıza oluştuysa garantiye girmez.
Çünkü tesisat içerisinde dolaşan su kombi içerisinde de dolaşmaktadır. Bu yüzden tesisat ne kadar eskiyse ve ne kadar kirliyse kombi o kadar çok arızalanır ve verimsiz hale dönüşür. Mesela tesisata bağlı bir kalorifer filtresinin uzun zamandır temizlenmemesi ve çamurla tıkanması kombide doğrudan pompayı etkiler. Pompa bu sebeple arızalanabilir. Bu sebeple arızalanırsa da masraf kullanıcıya aittir. Cihaz garanti dahilinde olsa bile masrafı kullanıcı ödemek durumunda kalır. Bu yüzden kombi bakımı kadar tesisatın bakımı da önemlidir ve vakti geldiğinde (3 yılda 1 kez) yaptırmak gerekir.
- Tesisat önceden nötr kullanmadan kimyasal ilaçla yıkandıysa garantiye girmez.
Çünkü nötr ilaç tesisattan kimyasal ilacın ayrıştırılmasını sağlar. Nötr kullanılmadan direk kimyasal ilaçla temizlik yapıldıysa eğer bu kimyasal ilaç kombi içerisinde de dolaşarak kombi parçalarının hasar görmesine neden olabilir. Bu durumda meydana gelebilecek sorunlar kombiyi garanti dışı yapar. Yani müdahale için çıkan masrafı ödemek durumunda kalırsınız.
- Kombi arızasına 2.el ürünü satın aldığınız yer dışında başkaları müdahale ederse garanti dışı olur.
Çünkü garantiyi satın aldığınız firma veya servis verir. 2.el aldığınız kombi arızalanır ve kombiyi aldığınız yer dışında başkalarına baktırır ve yaptırırsanız o ürünün garantisinden artık yararlanamazsınız. Bu durumu göze alarak işlem yaptırmak isterseniz seçim size aittir. Ancak yine de garantiden faydalanmak adına ürünü tedarik ettiğiniz firma veya servisten yardım almalısınız.
DİP NOT: Bu durumlar dışında; 2.el kombi arızası için servis çağırdığınızda cihazda sorun görülmezse, cihazı resetleme-su basma-fazla su basıp fazla suyun tahliye edilmesi gibi işlemler için servis çağırmak durumunda kalırsanız servis ücreti veya işlem ücreti ödemek durumunda kalırsınız.